Hlavní obsah

Že by tohle byl TEN průlom? Na český trh vstupuje největší a nejznámější čínský hráč. Oficiálně

Foto: BYD

Čínská automobilka BYD je prakticky nejsilnějším hráčem doma, který postupně expanduje i po Evropě. Zatímco v Německu, Belgii nebo Nizozemsku jde o zavedenou značku, tak za pár týdnů zkusí Číňané štěstí i na našem trhu. Do boje o klienty navíc povede BYD zkušená italská manažerka.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Z čínských automobilek na českém trhu je úspěšné prozatím jen MG, které u lidí zabodovalo zejména díky levnému SUV jménem ZS, jež se dalo koupit pod 400 tisíc korun. Dongfeng i jeho podznačka Voyah se společně zatím chytají v řádech desítek kusů a SWM dosahuje ještě menších prodejů.

Začátkem prosince však svoji partii rozehraje čínský BYD, který je doma hojně podporován štědrými dotacemi. Úspěšná automobilka, jež dokonce ve finanční ziskovosti nedávno předběhla i Teslu, vstoupí na další evropské trhy.

Mezi nimi bude i ten český, přičemž regionálním manažerem pro naši zemi, Polsko, Německo, Švýcarsko a Rakousko bude italská manažerka Maria Grazia Davino.

Foto: Stellantis

Zkušená manažerka Maria Grazia Davino povede BYD i v Česku.

Ta začínala jako produktový manažer v Lamborghini a od roku 2011 do roku 2024 byla pod křídly skupiny Stellantis, kde řešila prodeje a marketing. Půjde tedy o silného lídra, který ví, jak to v automotive chodí.

BYD, jenž je silný v elektromobilech a hybridech, se tak pokusí přesvědčit i Čechy o pohonech budoucnosti. A jestli to vezme tak velkolepě jako MG, možná z toho nebudou mít ostatní konkurenti klidné spaní. Více se dozvíme snad už v prosinci.

Načítám