Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Věděli jste, že Peugeot 408 byl představen už v červnu roku 2022? Model s karoserií typu fastback přinesl svěží atraktivní vzhled a nyní se po více než dvou letech ukazuje v úplně nové verzi. Plně elektrické.
Platforma auta EMP2 je vícepalivová, proto na ní stojí i tento elektromobil s rozměry 469 × 185 × 149 cm a rozvorem 279 cm. Trakční akumulátor najdete v podlaze, čímž se snižuje těžiště vozu. Kola jsou pak 19palcová a obutá na pneu s nízkým valivým odporem 225/50 R19. Elektrický lev nabízí standardně pět barev exteriéru, a to bílou, modrou, šedou, červenou a černou.
Palubní deska nabídne známé řešení i-Cockpit zaměřené na řidiče. Dominuje mu useknutý volant, digitální přístrojovka a displej infosystému. Softwarové rozhraní vozu už obsahuje umělou inteligenci ChatGPT, což jsme testovali například ZDE.

Kokpit e-408 je prakticky shodný se spalovací i plug-in hybridní verzí.
Kufr nabízí objem 471 litrů, stejně jako u plug-in hybridu. Spalovací varianta má objem 536 litrů. Pokud zvolíte prémiové audio Focal Electra, o pár litrů objemu přijdete.
Důležitým prvkem novinky je samotný elektromotor vyrobený ve Francii, který nabízí výkon 210 koní a 345 Nm, zatímco příbuzný Peugeot e-308 jen 156 koní a 270 Nm.
Trakční akumulátor fastbacku e-408 disponuje využitelnou kapacitou 58,2 kWh (v prospektech uváděno 60 kWh), což je o 7,2 kWh více než u e-308. Normovaná spotřeba činí 15,2 kWh na sto a dojezd až 453 km (e-308 nabízí až 416 km) na jedno nabití.

Dojezd na jedno nabití podle WLTP činí až 453 km.
Na pomalé AC nabíječce zvládne palubní technika přenést výkon nejvýše 11 kW, proto z nuly na sto budete nabíjet zhruba pět hodin a kousek. Na rychlonabíjecích stanicích DC se kapacita z 20 % na 80 % nabije za 30 minut.
Nový Peugeot e-408 je k dispozici ve dvou výbavách. První nazvaná Allure přináší například LED lampy, 19palcové disky, online navigaci, bezdrátové zrcadlení Apple CarPlay / Android Auto, vyhřívané sedadlo řidiče, vyhřívaný volant, zadní parkovací senzory nebo tepelné čerpadlo.
Druhá výbava GT doplňuje předchozí stupeň třeba o světlomety s technologií Matrix, přední parkovací senzory, ambientní osvětlení, elektricky ovládané páté dveře nebo poloautonomní řízení druhé úrovně.
Peugeot e-408 začíná od 1 050 000 Kč, respektive od 1 140 000 Kč ve vyšší výbavě. Když se podíváme na ceník modelu e-308, tak ten startuje od 957 000 Kč, respektive od 1 035 000 Kč ve vyšší výbavě. Tovární záruka je 5 let nebo 60 000 km, na akumulátor pak máte garanci 8 let nebo 160 000 km.