Hlavní obsah

Tohle je nová Jawa 42 FJ. Stylovka s nádechem retra přijíždí s větším motorem

Foto: Classic Legends/Jawa Motorcycles

Jawa 42, za kterou stojí indická společnost Classic Legends, dostává novou verzi. Model s přídomkem FJ se chlubí inovovaným designem, šestibarevnými provedeními a novým, o trochu větším a výkonnějším motorem.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Na úvod pro jistotu připomeňme, že indická firma Classic Legends na základě licenční smlouvy kromě motocyklů s logem slavné české značky vyrábí ještě stroje Yezdi. Její aktuální domácí nabídka zahrnuje pět modelů Jawa, z nichž hned tři nesou označení 42 - jde o původní Jawu 42, dále tedy novou 42 FJ a pak 42 Bobber. Posledně jmenovaná motorka vychází z typu Pérák, pátým kouskem je Jawa 350.

Česká firma Jawa Moto se sídlem v Týnci nad Sázavou z motocyklů vyráběných indickou společností Classic Legends v tuzemsku nyní prodává Jawu 300 CL, Jawu 350 CL Pérák a pod jménem 350 CL Bobber také typ 42 Bobber.

Nová Jawa 42 FJ samozřejmě navazuje na předchozí 42, je ale o něco větší. Rozvor dosahuje 1 440 milimetrů, zatímco u původní 42 činí 1 369 milimetrů. Lehce narostla také suchá hmotnost - ze 182 na 184 kg. Palivová nádrž má objem 12 litrů. Výrobce dále zmiňuje silnější přední vidlici, nové zadní tlumiče a větší pneumatiky.

Zajímavě vypadá motor. Společnost Classic Legends tvrdí, že stroj vybavila novou jednotkou, kterou označuje termínem Alpha2. A slibuje tišší a rafinovaný projev, lepší odezvu na plyn, hladší chod a lepší dynamiku.

Specifikace pohonné jednotky jsou však stejné jako u motoru, který pohání Pérák. Jde tedy o kapalinou chlazený jednoválec o objemu 334 kubických centimetrů, poskytující maximální výkon 29 koní a nejvyšší točivý moment 30 Nm. Převodovka je šestistupňová.

Předchozí Jawa 42 spoléhá na jednoválec o objemu 295 kubických centimetrů, výkonu 27 koní a krouťáku 27 Nm.

Na pohled se pak nová Jawa 42 FJ od starší verze liší modernějším designem, plošší nádrží se zajímavou grafikou, novým sedlem, zvednutými výfuky, LED světlometem nebo přítomností digitálního budíku. Kulatý přístroj je navíc zvláštně vyosen - ovládá se prostřednictvím ovladačů na levé části řídítek.

Jestli se nová Jawa 42 FJ dostane z Indie také do České republiky, zatím nevíme. Věříme ale, že se tak stane. Jen musíme počítat s tím, že tento proces, který zahrnuje evropskou homologaci, nějakou dobu potrvá.

Líbí se vám nová Jawa 42 FJ?
Ano, je to krásná motorka a doufám, že se bude prodávat i v Česku.
93,2 %
Ne, nelíbí se mi.
6,8 %
Celkem hlasovalo 4637 čtenářů.
Související témata:
Načítám