Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Volvo hrdě hlásalo, že bude čistě elektrickou značkou již v roce 2030, jenže zákazníci jim tyto plány tak trochu kazí – nechtějí totiž přecházet na elektrickou mobilitu tak nadšeně, jak švédská automobilka (a vlastně všechny automobilky) předpokládala. A proto se rozhodla dát jim na toto rozhodnutí víc času.
Řešením má být prodloužení doby, kdy vedle sebe budou existovat čistě elektrické a hybridní modely – ať už ve formě mild-hybridů, tedy lehce elektrifikovaných spalováků, nebo plug-in hybridů, které jsou na půl cesty mezi spalováky a elektřinou. Volvo předpokládá, že jejich prodeje budou v roce 2030 činit 10 % celkových prodejů automobilky.
Tuto pozměněnou strategii bude odrážet rozšířená nabídka modelů. Vedle zcela nových elektrických aut na moderních platformách se budou nabízet i současné modely v modernizované formě – první vlaštovkou je XC90, která s příchodem elektrické EX90 měla odejít do důchodu, místo toho ji ve Volvu podruhé osvěžili a poslali do dalšího kola (stejně to dělají i další automobilky, viz třeba „nový“ Hyundai i30). Totéž tedy bezpochyby čeká XC60 a XC40 příští a přespříští rok, u sedanů a kombi S/V60 a S/V90 bychom si však už nebyli tak jistí.
Vedle nich se budou představovat i čistě elektrické modely. Představení sedanu ES90 v roce 2025 už není žádným tajemstvím, následovat má druhá generace EX40 (nástupce současných EX40 a EC40 postavených na konvenční platformě) a v plánu je prý dokonce soft-road EV60 Cross Country.
Další hybridní a elektrické novinky jsou však zatím zahaleny tajemstvím, celkem jich však má být do roku 2026 představeno rovných deset. U Volva tak bude stále dost aut, ze kterých budete moci vybírat, ať už preferujete jakýkoliv pohon. Tedy kromě dieselu…