Hlavní obsah

Vypadá jako ze sci-fi a stejně tak i jezdí: Otestovali jsme nejvýkonnější a zároveň nejúspornější Toyotu C-HR

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Nabídku verzí kompaktního crossoveru Toyota C-HR právě rozšiřuje zcela nová plug-in hybridní motorizace, která slibuje velmi úsporný provoz. Stojí za to si za ni připlatit?

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Nebudu vás napínat, nové C-HR se Toyotě podařilo. Už minulé C-HR bylo velmi sympatické auto, ale tohle nové je vyložená pecka. Designéři se pořádně odvázali a vznikl výstřední crossover se sci-fi nádechem, který přitahuje pozornost mužů i žen.

Moderní kabina je útulná a přehledná, přestože je našlapaná výbavou a technologiemi až po strop. Vedle dvou velkých displejů přístrojového panelu a infotainmentu (s cloudovou navigací a bezdrátovým Android Auto a Apple CarPlay) s možností doplnění průhledovým displejem tu můžete mít i sedačku řidiče s elektrickým polohováním a komfortním přístupem, zpětné zrcátko s možností digitálního zobrazení (třeba když vzadu sedí pasažéři, přes které nevidíte), prémiové JBL audio s 9 reproduktory nebo ambientní osvětlení. K tomu bi-LED světlomety, 360° kamerový systém nebo třeba digitální klíč (takže můžete auto odemykat mobilním telefonem) a mnoho dalšího.

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

V interiéru se hned zabydlíte a najdete v něm vše potřebné – a ještě mnohem víc.

Chybět samozřejmě nesmí hybridní pohony nejnovější (páté) generace kombinující vysoký výkon s mimořádnou úsporností (a dokonce i s možností pohonu všech čtyř kol) – o nich jste si už ale mohli přečíst v našem předchozím článku. Tentokrát se zaměříme na novou plug-in hybridní motorizaci.

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Plug-in hybridní pohon je nejvýkonnější a nejúspornější zároveň. Nesmíte však zapomenout pravidelně nabíjet (pokud máte kde).

Ta láká především na čistě elektrický dojezd až 66 kilometrů (v kombinovaném provozu, ve městě jich díky časté rekuperaci najedete určitě víc, v dálničním tempu zase méně) díky baterii o kapacitě 13,6 kWh, kterou dobijete za necelé dvě hodinky z wallboxu, nebo šest hodin z klasické 230V zásuvky. K tomu je tu 163koňový elektromotor spojený s benzinovým dvoulitrem o výkonem 152 koní, což nám dává kombinovaný výkon 223 koní roztáčející přední kola.

Plug-in hybridní C-HR tak umí docela svižně upalovat a má dost sportovní podvozek, kterému se z rychlých průjezdů zatáčkami nerozklepou kolena. Žádný sporťák to ale není, daleko lépe funguje při klidném tempu, kdy vynikne jeho bezhlučná jízda (i veškerý hluk je skvěle utlumený), pohodlný podvozek a využije svůj úsporný potenciál. Čistě na elektřinu totiž jezdíte cca za korunu na kilometr, a když vám energie z baterky dojde, můžete vesele drandit dál se spotřebou sníženou klidně až k hranici tří litrů na sto kilometrů (i na dálnici se vejdete do šesti na sto).

Plug-in hybridní C-HR tak není jen mimořádně tichý a uhlazený crossover, ale také výjimečně úsporný – jen škoda, že si za tu úsporu musíte tolik připlatit. Jeho základní cena je totiž prakticky shodná s prostornějším, elegantnějším a úspornějším Priusem nové generace (s totožným pohonem), který na nás udělal ještě větší dojem. Nelíbil by se vám víc…?

Toyota nabízí svůj crossover C-HR s plošnou slevou 160 tisíc a přihodí vám k tomu dalších 50 tisíc bonus za výkup vozu. Základní C-HR 1.8 Hybrid tak můžete sehnat už za 649 900 Kč, výkonnější 2.0 Hybrid vyjde minimálně na 779 900 Kč, resp. na 839 900 Kč s pohonem všech čtyř kol. Nejvýkonnější, nejúspornější a technicky nejpokročilejší C-HR PHEV pak můžete pořídit již za 929 900 Kč. To je docela velký cenový skok, ale pokud můžete nabíjet doma / v práci a denně najezdíte max. 60 km, můžete s ním jezdit hodně lacino a pohodlně.

Technické údaje
Motorřadový čtyřválec, uložený vpředu napříč + elektromotor
Zdvihový objem1 987 cm³
Výkon112 kW (152 k) při 6 000 ot./min.
Točivý moment190 Nm při 4 400 – 5 200 ot./min.
Elektromotor163 k a 208 Nm
Kombinovaný výkon hybridního ústrojí223 k a 208 Nm
Převodovkaautomatická s plynule měnitelným převodem
Pohonpředních kol
Pohotovostní hmotnost1 645 kg
Akcelerace 0–100 km/h7,3 s
Maximální rychlost180 km/h
Kombinovaná spotřeba (normovaná)0,8 l/100 km
Objem palivové nádrže43 l
Kapacita baterie13,6 kWh
Elektrický dojezd66 km
NabíjeníAC 6,6 kW
Kola a pneumatiky215/60 R17
Rozměry (délka/šířka/výška)4 360/1 830/1 558 mm
Rozvor2 640 mm
Objem zavazadlového prostoru310 l
Načítám