Hlavní obsah

Hyundai představil novou verzi svého Ioniqu 5, kterou nečekal asi nikdo. Do Evropy se nepodívá

Foto: Hyundai

Konkurence totiž byla tak silná, že Hyundai přijal kus její techniky.

Přestupnou stanicí mezi běžnými a terénními vozy jsou takzvané soft-roady, typicky modely typu Škoda Octavia Scout nebo Audi A6 Allroad. Jihokorejský Hyundai ovšem svoji novinku určenou do lehkého terénu postavil na autě, na kterém byste to asi nečekali. Je na baterky a má v sobě velmi důležitou součástku od Tesly.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

S oznámením modernizované verze Ioniqu 5 pro severoamerický trh ukázal jihokorejský Hyundai jednu specialitku. Soft-roadové provedení nazvané XRT přinášející drsnější vzhled i hardware pro jízdu v terénu.

Model se tak chlubí přepracovanými nárazníky vyvedenými do digitální kamufláže, stylovými bočními prahy, černým lemováním oken, černými logy i kryty zpětných zrcátek, černými 18palcovými litými koly, terénními pneumatikami 235/60 (pořádné balony) nebo zvýšeným podvozkem o 23 mm. Pro XRT jsou navíc k dispozici speciální laky – ultimátní červená a kosmická modrá.

Uvnitř najdete proti standardnímu faceliftovanému Ioniqu 5 koberce pro celoroční použití, odolné čalounění sedadel, černou stropnici a loga odkazující na terénní provedení.

Foto: Hyundai

V interiéru má XRT něco navíc. Například specifické koberce, odolné čalounění sedadel nebo černou stropnici.

Zcela zásadní novinkou je nabíjecí port North American Charging Standard (NACS), jejž Severní Americe dala Tesla a který si osvojili/osvojí i další výrobci. Nyní tedy i Hyundai. Pro zákazníky za velkou louží to znamená přístup k více než 17 tisícům stanic v síti Tesla Supercharger. Na těch ostatních pak nabijí díky redukcím.

Hyundai Ioniq 5 XRT přijíždí výhradně jako čtyřkolka s kapacitou akumulátoru 84 kWh, což autu vystačí na dojezd 250 až 280 mil podle protokolu EPA, což je v přepočtu na kilometry 402 až 450 km na jedno nabití. Pokud bychom dojezdy převedli na optimističtější evropské WLTP, bavíme se o dojezdu na jedno nabití v rozmezí 450 až 504 km.

Neméně zajímavé jsou i nájezdové úhly, tedy se zohledněním toho, jak soft-roadový Ioniq 5 XRT vypadá. Přední úhel je 19,8 stupně a zadní 30 stupňů. Nelze to samozřejmě srovnávat s pravověrnými off-roady typu Ford Bronco, protože ten má přední nájezdový úhel až 40,5 stupně a zadní až 47,2 stupně.

Model Ioniq 5 včetně skauta XRT se bude pro USA vyrábět ve zcela novém severoamerickém závodě Hyundai Motor Group Metaplant America určeném pro elektromobily. Faceliftované ioniqy pak dorazí k tamním prodejcům už letos na podzim. Do Evropy v nejbližší době Ioniq 5 XRT určitě nezamíří, jak nám potvrdilo české zastoupení Hyundai.

Líbí se vám terénní Hyundai Ioniq 5 XRT?
Jasně, líbí, moc!
63,1 %
Kdyby nešlo o elektromobil, tak jo.
11,2 %
Spíše nelíbí.
18,7 %
Proboha, vždyť vypadá jako Fabia Junior!
7 %
Celkem hlasovalo 214 čtenářů.
Načítám