Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Společnost Tuthill Porsche je známá svými přestavbami a vylepšeními aut značky Porsche, přičemž jejich poslední počin nese název GT One a jde o jasnou designovou inspiraci modelem Porsche 911 GT1 z devadesátkové éry speciálů pro vytrvalostní závody včetně Le Mans.
Novotou vonící superauto ovšem není určeno jen na okruhy, ale smí na silnici. Díky karoserii z uhlíkových vláken a karbon-keramickým brzdám s třmeny vyrobenými na míru váží pouze 1,2 tuny, tedy podobně jako čtvrtá Škoda Fabia vybavená čtyřválcem 1,5 TSI.
Základním srdcem pracujícím vzadu je čtyřlitrový atmosférický šestiválec naladěný na více než 500 koní, který si můžete volitelně vylepšit dvojitým přeplňováním, a získat tak více než 600 koní výkonu.
Volba převodovek je poté jednoduchá, a to buď sedmirychlostní dvouspojkový automat, nebo šestirychlostní manuál, možná sedmirychlostní. Proč možná? Manuál totiž výrobce přesněji nespecifikoval. Sdělil jen, že půjde o ekvivalent (stejná nebo odpovídající hodnota) k automatu.
Richard Tuthill, vedoucí společnosti, se nechal slyšet, že by mohl vzniknout ještě příplatkový aerodynamický paket pro použití na okruzích. Více to ovšem nerozvinul, takže není jisté, co vše by obsahoval, kolik koní přidal a co by stál.
Automobilka vyrobí celkem 22 kusů tohoto úchvatného sporťáku, každý z nich zabere asi 3 500 hodin ruční práce. Cena je zatím tajná, ale nejspíš se bude pohybovat v řádech desítek milionů korun.