Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Pět litrů. Právě za tolik se mi podařilo projet testovací trasu pro získání prvních dojmů za volantem nové Kugy s hybridním pohonem. Přitom jsem se nijak neloudal, trasa navíc zahrnovala toulky dálnicí a rychlostní silnici, kde hybrid zase tolik nehybriduje (daleko efektivněji pracuje ve městě a na okreskách). To je dost dobrý výkon, co říkáte?
Při tomhle svižném přeletu vyniklo i to, jak má Kuga dospělé chování – pohodlný i sebejistý podvozek, hladký a kultivovaný, přitom výkonný a efektivní pohon. Hlavně se ale jako správný Ford příjemně a přirozeně řídí, takže je radost za volantem trávit čas. Tím se ale mohla chlubit i Kuga před modernizací, takže co je vlastně nového?

Spolu s kompaktní Pumou prošla modernizací také větší Kuga. Jde totiž o dva nejdůležitější modely Fordu, které táhnou prodeje, tak musí být ve formě.
Těžko můžete přehlédnout dospělejší tvář nové Kugy. U Fordu to vzali od podlahy a změnili tvar nárazníku, masky i předních světel, která se nově mohou (na přání) pochlubit Matrix LED technikou (poznáte je podle světelné lišty na přídi), vzadu pak koncová světla kompletně přešla LED techniku a zmizelo madlo pátých dveří, takže záď působí o chlup uhlazenějším dojmem.

Novinkou je také soft-roadová výbava Active X (dva zelené vozy vlevo) s výraznějším designem (ochranné stříbrné díly v náraznících a na bocích), specifickými litými koly a podvozkem zvýšeným o 10 mm.
V kabině se pak objevil nový 12,3palcový přístrojový panel a 13,2palcový dotykový infotainment SYNC 4, který umí bezdrátové zrcadlení telefonu (indukční nabíjení telefonu je již v základní výbavě) a online aktualizace (5G modem), zároveň ale pohltil i funkci ovládání klimatizace - ta už tedy nemá vlastní panel, ale je vždy na spodní liště dotykového displeje (a platí pro ni to, co jsme říkali už u Pumy).

Dva velké displeje proměnily interiér Kugy. Panel klimatizace nám ale bude chybět.
Kromě nových displejů a systému na nich běžícím dostala Kuga také 360° kamerový parkovací systém nebo systém varování před blížícími se objekty (vozidla, cyklisté, chodci) s aktivním brzděním (i v případě nepohybujících se objektů a překážek). Hodit by se mohla také pomoc s taháním přívěsů – v infotainmentu je kontrolní seznam všech úkonů ke správnému připojení k vozu a navigace umí při zadání parametrů přívěsu (do paměti vozu si jich můžete uložit hned několik) navrhnout vhodnou trasu bez překážek a komplikací.
A to není žádná samoúčelná vychytávka, Kuga totiž zvládne na kouli utáhnout až 2,1 tuny – a to i v případě full-hybridu (s pohonem předních nebo všech čtyř kol) a plug-in hybridu (pouze jako předokolka). Hybridní pohonné jednotky zastávají funkci úsporné jednotky místo chybějícího dieselu. Obě vycházejí z benzinového čtyřválce 2,5 litru (151 k a 200 Nm) kombinovaného s elektromotorem a v případě PHEV také baterií umožňující čistě elektrický dojezd až 69 km. Výkon obou verzí papírově mírně poklesl, ale fakticky jde jen o jinou metodiku výpočtu, PHEV si naopak polepšil o 100 Nm zátahu navíc.

Kuga je povedené rodinné SUV, navíc se moc hezky řídí, takže se ani jako zodpovědný rodič nemusíte za volantem nudit.
Základní pohonnou jednotkou je pak benzinový 1,5 EcoBoost s výkonem 150 koní. Ten si sice musí vystačit s pouhými třemi válci, zato pomáhá snížit základní cenu Kugy až na úroveň – a to je to druhé velmi zajímavé číslo – lákavých 650 tisíc (případně 670 tisíc za výkonnější 186koňovou verzi s osmistupňovým automatem).
Přitom v bohatém základu máte třeba 17" litá kola, digitální přístrojový štít a infotainment SYNC 4 s navigací, automatickou dvouzónovou klimatizaci, bezklíčový přístup a startování, parkovací senzory vpředu i vzadu s parkovací kamerou, tempomat nebo ambientní osvětlení. O číslo menší Karoq s podobným výkonem a citelně slabší výbavou vyjde na o sto tisíc dražší částku…
Modernizovaný Ford Kuga je tak dospělejším, modernějším a vybavenějším autem a s takhle agresivně nastavenou cenovou politikou představuje velmi atraktivní nabídku, která konkurenci hodně zamotá hlavu.