Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Druhá generace Škody Kodiaq přijíždí v ryze designové sportovní variantě příznačně nazvané Sportline. Tato pětimístná a volitelně sedmimístná novinka se vyznačuje zejména černě zbarvenými karosářskými prvky.
Jde třeba o rámeček masky chladiče, kryty vnějších zpětných zrcátek, lišty kolem bočních oken, střešní nosiče, zadní difuzor nebo o výrazný zadní D-sloupek.
Do černé jsou vyvedeny rovněž nápisy na zádi, nicméně nárazníky a prahy jsou proti ostatním variantám lakovány do barvy karoserie. Na předních blatnících najdete plaketu Sportline, specifická antracitová 19palcová litá kola (volitelně 20palcová) doplňují robustní vzhled modelu.

Výrazným znakem Sportline jsou černě zbarvené karosářské prvky.
V kabině Sportline se nachází sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy čalouněná mikrovláknem/kůží, to řidičovo je elektricky nastavitelné a vybavené pamětí. Část přístrojové desky, výplně dveří a centrální loketní opěrka jsou opět potaženy mikrovláknem, což je unikátní prvek pro Sportline.
Sportovně střižený je taktéž tříramenný vyhřívaný volant, prahy mají ozdobné lišty, standardem je 10palcový přístrojový štít a 13palcová multimédia s podporou umělé inteligence ChatGPT.

Pro Sportline jsou specifická sportovní sedadla a čalounění z mikrovlákna.
Základní výbava dále obsahuje např. přední LED světla s technologií Matrix s přísvitem do zatáčky, zadní LED svítilny s animovanými blinkry, elektricky ovládané páté dveře, bezklíčový vstup i start, třízónovou digiklimu, bezdrátovou nabíječku mobilů, vyhřívání předních sedadel, adaptivní tempomat a sedm airbagů.
Volitelně se připlácí třeba za adaptivní podvozek, elektricky ovládané sedadlo spolujezdce, head-up displej, prémiové audio, prosvětlenou masku chladiče, ochranu motoru a podvozku, nezávislé topení, vyhřívané čelní sklo nebo za rezervní kolo.
Milion už nestačí
Cenově je Kodiaq Sportline posazen mezi základní výbavu Selection a nejvyšší výbavu Exclusive Selection, takže platí za takzvaný zlatý střed, byť vám na něj jeden milion korun stačit nebude.
Vůz s předním pohonem totiž začíná na částce 1 100 000 Kč s motorem 1.5 TSI o 150 koních. Druhou variantou je dvoulitrový turbodiesel o 150 koních za 1 160 000 Kč, zatímco třetí provedení je plug-in hybridní, nabídne systémový výkon 204 koní a stojí od 1 270 000 Kč.

Ceník modelu Škoda Kodiaq Sportline platný pro 6/2024.
V rámci čtyřkolek se zatím nabízí jen dvoulitrová nafta naladěná na 193 koní za startovní částku 1 290 000 Kč, nicméně koncem letošního roku dorazí ještě vrcholový benzin 2.0 TSI s 204 koňmi pod kapotou.
Všechny varianty jsou spojeny se sedmirychlostní automatickou převodovkou DSG mimo plug-in hybridu, který kvůli elektromotoru nabídne jen šest rychlostí. Příplatek za třetí řadu sedadel, která je k dispozici pro všechna provedení s výjimkou plug-in hybridu, činí vždy 22 000 Kč.
Mimo Sportline se těšíme rovněž na Kodiaq RS, který podle nás bude spoléhat na čtyřválcový motor 2.0 TSI o výkonu 265 koní. Vozy každopádně kryje standardní (bezpříplatková) dvouletá záruka na materiál a právní vady, tříletá na lak a 12letá na prorezavění karoserie.