Hlavní obsah

Diesel žije! Navíc u značky, kde byste to dávno nečekali. Má dvě turba, chytrý doping a jezdí pod pět litrů

Foto: Mini

Že byste v dnešní době už ani nedoufali v nové naftové auto? A co když vám řekneme, že ho přiváží moderně orientovaná a do elektriky zapálená značka MINI? To jsou najednou věci…

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Nová generace modelu Countryman slibuje prostor rodinného vozu kombinovaný s typickými prvky MINI: Motokárovými jízdními vlastnostmi ve městě a pohodlím na okreskách. Do toho všeho však jako blesk z čistého nebe přilétá i možnost nafťáku! Ten v nabídce doplní už nějaký čas dostupnou elektřinu a benzin.

To je samo o sobě překvapivé, neboť v posledních letech dává od dieselu ruce pryč stále více značek. U MINI ale taková možnost vzbuzuje obzvlášť velký údiv, vždyť ještě před třemi lety se značka připravovala na ryze elektrickou budoucnost, která pro ni nastane počínaje rokem 2030. Že by to s koncem spalovacích motorů nebylo zas až tak horké?

Pod kapotou zcela nového Countrymanu D tluče dvoulitrový čtyřválec s výkonem 163 koní, kterému vypomáhá 48V mild-hybridní technika s elektromotorem integrovaným do převodovky. Je to ten druh hybridu, který řidiče nijak neomezuje, navíc vám krátkodobě umí poslat 14kW výpomoc, jež zdatně vykryje prodlevu dvojice turbodmychadel. Auto tak zrychlí z klidu na stovku za 8,5 sekundy, hlavně ale slibuje průměrnou spotřebu 4,6 až 4,9 l / 100 km.

Foto: Mini

Countryman slibuje to nejlepší ze světa MINI v rodinném balení. I s dieselem.

Stran designu MINI vyzdvihuje výrazné LED světlomety doprovázené osmiúhelníkovou maskou. Zákazníci mají na výběr ze čtyř výbavových stupňů: Essential, Classic, Favoured nebo sportovně střižené JCW. Standardně jsou dodávány střešní ližiny, v závislosti na výbavě se pak liší velikost kol, která mají od sedmnácti do jednadvaceti palců.

Že nejde jen o nafouklého prcka, ale auto s rodinnými ambicemi, naznačují hlavně další parametry. Zadní sedačky lze posouvat v rozsahu až 13 centimetrů, navíc mají všechny tři možnost nastavení sklonu opěradel v šesti polohách a v rozsahu 12 stupňů. Sklápějí se v poměru 40 : 20 : 40, čímž objem zavazadelníku upravíte ze standardních 450 na maximálních 1 460 l.

Foto: Mini

Dominantou kabiny je hravá kulatá obrazovka.

MINI dále vyzdvihuje netradičně kulatý OLED displej uprostřed přístrojové desky, který má průměr 240 mm a ovládají se skrze něj všechny důležité funkce vozu. Tvůrci věnovali velkou péči hlasovému ovládání, uvnitř však zůstává i pro značku typická ovládací lišta s přepínači.

Vůbec poprvé lze výbavu Countrymanu rozšířit o částečně automatizovanou jízdu druhé úrovně, která vám dovolí sundat ruce z volantu až do rychlosti 60 km/h. Pochopitelně ale musíte být ostražití a kdykoliv je to potřeba, převzít řízení do vlastních rukou.

Diesel doplní elektrickou a benzinovou variantu na českém trhu co nevidět. Nejlevnějším Countrymanem je ten s tříválcovou patnáctistovkou za 874 900 Kč (Countryman C). Jediný diesel (Countryman D) v nabídce stojí minimálně 962 000 Kč. Zajímavé je, že nejdostupnější 204koňová elektřina je dražší jen o necelých čtyřicet tisíc korun, což u konkurenčních značek nebývá zvykem.

Načítám