Hlavní obsah

Hýří stylem a umí jezdit „za čtyři“: Poprvé za volantem modernizovaného bestselleru Renault Captur

Foto: Renault

Renault modernizoval kompaktní crossover Captur, jeden ze svých bestsellerů. Za jeho volant jsme poprvé usedli ve španělském Madridu.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Doprava v Madridu je docela divoká. Nespočet aut, náklaďáků a autobusů, motorek a skútrů se jako hejno hmyzu hemží na silnicích, kde jízdní pruhy náhodně mizí a zase se objevují, nebo v úzkých uličkách, kde jim pod kola bez rozmyslu skáčou chodci. Perfektní prostředí, kde Captur může prokázat své kvality. Madrid je však také evropským centrem moderního designu, umění a architektury, takže i proto sem nový Captur perfektně zapadne.

Renault totiž vzal jeho modernizaci skutečně od podlahy a kompletně mu změnil tvář v duchu současného designového stylu z pera Gillese Vidala (vidět ho můžete třeba na novém Rafalu a Scenicu). Plastická operace totiž zahrnovala nejen nárazník a světla, jak tomu obvykle bývá, ale také masku s novým logem (a opakujícím se motivem diamantů), blatníky, a dokonce i kapotu, která nyní působí svalnatěji. Díky tomu roztomilý Captur nabral sebevědomí a viditelně dospěl.

Foto: Renault

Captur pomáhal zakládat segment kompaktních crossoverů, nyní však čelí třem desítkám konkurentů. Proto si Renault dal záležet, aby ho udělal neodolatelným už na první pohled. Zvlášť pokud se díváte zepředu, protože vzadu se jen decentně změnila zadní světla (jsou stejná, nyní jen mají průzračný kryt) a nárazník.

A to se vlastně týká nejen designu exteriéru, ale promítlo se to i do kabiny. Tam kromě hezčího materiálového pojetí (které se obejde bez živočišné kůže, na autě je také minimum chromu) najdete především nový 10,25palcový přístrojový štít s lepší grafikou a několika možnostmi zobrazení a také zcela nový infotainment.

Foto: Renault

V interiéru dělají největší parádu nové displeje přístrojového panelu a infotainmentu.

Na 10,4palcové dotykové obrazovce běží systém OpenR Link postavený na Google Android, takže přináší mimořádně přehledné zobrazení a strukturu, online služby, hlasového asistenta i vaše oblíbené aplikace: Google Mapy, Waze, Spotify, YouTube a mnoho dalších (ke stažení jich je k dispozici přes 50). Ostatně vychválili jsme ho již dříve.

Foto: Renault

Velkou předností Capturu je praktičnost. Zadní lavici lze posouvat v rozsahu 16 cm, takže kufr můžete přifouknout ze základních 422 až na 553 litrů, sklopením opěradel dokonce až na 1 596 litrů. Skvělé parametry na 4,2 metru dlouhé auto.

Dospěleji působí Captur i jízdně, inženýři Renaultu totiž přeladili posilovač řízení, upravili nastavení tlumičů (pro hybrid a nejvýkonnější mild-hybrid jsou tlumiče dokonce zcela nové) a geometrie náprav, takže za volantem působí dynamičtěji, přitom má lépe pod kontrolou pohyby karoserie a hladčeji překonává nerovnosti.

A také je tišší, protože důkladným vývojem prošel i hybridní pohon – stále máte k dispozici kombinovaný výkon 145 koní, spalovací motor a elektromotor však nyní ještě lépe spolupracují. Výsledkem je hladší přechod mezi pohony, nižší hlučnost a vyšší efektivita, spotřebu můžete v reálném provozu srazit až ke skvělým čtyřem litrům.

Hybrid E-Tech

Renaultí jízdou nabíjený hybrid (tzv. Full Hybrid, HEV) spojuje atmosférickou benzinovou šestnáctistovku s elektromotorem prostřednictvím unikátní multimodální automatické převodovky vyvinuté ve spolupráci se závodními inženýry, jež nabízí čtyři rychlosti pro spalovací motor a dvě pro elektromotor. Chlubí se kombinovaným výkonem 145 koní a podle Renaultu můžete trávit 80 % jízdního času v městském provozu v elektrickém režimu.

Foto: Renault

Hybridní pohon Capturu sluší a v reálném světě funguje přesvědčivě, spotřeba kolem čtyř litrů vás jistě potěší.

V nabídce motorizací Capturu však i nadále zůstává základní tříválcový benzin s výkonem 90 koní a manuálem a jeho 100koňová varianta spalující LPG, dále také dvě varianty čtyřválce 1,3l s mild-hybridním ústrojím – ta s manuálem má výkon 140 koní, vrcholná s automatem a výkonem 160 koní je vyhrazena pro sportovní výbavu Esprit Alpine.

Foto: Renault

Lehce sportovní varianta Esprit Alpine představuje vrchol nabídky Capturu. Pro ni jsou také vyhrazená 19palcová kola, ostatní captury si musí vystačit se 17- a 18palcovými koly.

To je poslední zásadní novinka nového Capturu, kterou tak srovnává krok se zbytkem své modelové rodiny značky Renault. Přináší kousek sportovního kouzla značky Alpine do světa běžných aut prostřednictvím anatomických sedaček čalouněných umělou kůží, hliníkových pedálů, specifického volantu s prošíváním v barvách francouzské trikolory a dalších krásných detailů. Většina zákazníků si ale vystačí s výbavou Techno a jejím světlejším interiérem s příjemnými, látkou čalouněnými sedadly a určitě neudělá chybu.

A chybu neudělá ani výběrem Capturu jako takového. Jeho modernizovaná podoba staví na jeho osvědčených přednostech v podobě příkladné prostornosti a praktičnosti, uživatelské přátelskosti a široké nabídce pohonů, k tomu přidává širší výbavu, modernější techniku a velkou porci stylu navrch. A styl prodává, jak vám nejen v Madridu každý potvrdí…

Španělsko je pro Captur domovinou, vyrábí se totiž v továrně ve Valladolidu. Objednávky se otevřely již na konci dubna a první zákazníci se svých vozů dočkají na začátku léta. Ceník Capturu v ČR začíná na částce 475 000 Kč, vrcholná hybridní motorizace ve výbavě Esprit Alpine stojí 740 000 Kč (při nabídce auta na protiúčet vám Renault sleví 30 tisíc korun).

Načítám