Hlavní obsah

Jak si udělat radost a ještě na ní vydělat? Těchto 5 aut má prý velký investiční potenciál!

Foto: Citroën

Přemýšlíte o nějakém starším autě, které by vám dělalo radost a na němž byste pak při dalším prodeji neprodělali i ponožky? Máme pro vás pět tipů na vozy, do kterých by se mohlo vyplatit vložit peníze.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Investiční automobily samozřejmě nejsou nic nového. Růst hodnoty často pozorujeme u exotických a v malých sériích vyráběných modelů věhlasných značek. Jenže ceny takových vozů se pohybují tradičně hodně vysoko. Vydělat však můžete i na levnějších kusech.

Podle Matase Buzelise, automobilového experta a vedoucího oddělení komunikace ve společnosti carVertical, dokonce mohou pečlivě vybrané modely bez vady svou hodnotu vícenásobně zvýšit, a to už po několika letech.

A přidává několik rad. Například, že ne každé staré auto je pro investici vhodné. Objem produkce, cena a důvody výroby mohou zájemcům napovědět, proč jsou některá vozidla považována za řádné veterány, zatímco jiná nikoli.

Například vůz, který byl svého času extrémně populární a masově dostupný, nebude pravděpodobně velmi žádaným kouskem, kdežto jeho nejžhavější, nejsilnější nebo nejvzácnější verze by mohla být mezi nadšenci žádaná.

Jako příklad carVertical uvádí Ford Sierra, oblíbený model 80. a 90. let, který není mezi sběrateli klasických aut zrovna žádaný. Zatímco Cosworth, jeho vysoce výkonná verze určená pro závody, která měla omezenou výrobu, je jiný případ.

Kromě obecných rad ale společnost přidává i konkrétní tipy. Hodnota by se podle ní měla zvýšit u těchto vozů:

Mercedes-Benz 500SL nebo 600SL (R129)

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz 500SL (R129).

Tohle auto prý definuje nadčasový design značky Mercedes-Benz. Roadstery byly na svou dobu skvěle propracované a jsou často vyhledávané nadšenci německých automobilů.

Audi S2 Coupe

Foto: Audi

Audi S2 Coupe.

Kupé s ikonickým 2,2litrovým pětiválcem s 20 ventily nabízí silný výkon a charakteristický vzhled Audi.

Peugeot 205 GTI 1.9

Foto: Peugeot

Peugeot 205 GTI 1.9.

Peugeot 205 GTI 1.9 patří mezi průkopníky segmentu hot hatchů. Jde o auto, které nabízí spoustu zábavy, přestože je jeho výkon na dnešní standardy spíše konzervativní.

Citroën SM

Foto: Citroën

Citroën SM.

Elegantní Citroën vznikl ve spolupráci s Maserati. Podle carVertical jde o speciální auto s odpružením, které je sofistikovanější než u dnešních luxusních vozidel.

Lancia Delta Integrale EVO (nebo EVO2)

Foto: Lancia

Lancia Delta Integrale.

Už dnes extrémně drahé auto, které si odneslo spoustu slávy z mistrovství světa v rallye. Velmi cenný kousek pro jakéhokoli sběratele aut.

Největší hodnotu mají auta v původním stavu

I sběratelské kousky mohou procházet renovacemi nebo přelakováním. Aby si staré klasické vozidlo udrželo co největší hodnotu, musí být co nejvíce z jeho částí původních a v co nejlepším stavu.

„Není nic horšího než mít vozidlo, které prošlo nějakými levnými opravami, zejména pokud jde o auta, jejichž údržba je velmi obtížná a nákladná. Například starší modely Mercedes-Benz byly ve své době velmi pokročilé, ale jejich opravy jsou dnes noční můrou, protože téměř pro všechno byly použity hydraulické systémy. To často znamená nekonečné hledání originálních dílů, zatímco některé komponenty mohou být opraveny pouze zkušenými mechaniky,“ vysvětluje Matas Buzelis, který také doporučuje, aby kupci veteránů věnovali zvláštní pozornost dokumentaci a prověřili si historii vozu pomocí VIN čísla.

Načítám