Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Stojí na základech nákladního automobilu Ford F-550, měří skoro sedm metrů, má pohon 6 × 4, postavil jej úpravce Krug Expedition na bázi modelu AT XT2 4 × 4 od slavných Arctic Trucks a jmenuje se Bedrock XT2. Model však nabídne přepracovaný rám i karoserii, aby bylo vozidlo v terénu více stabilnější.
Domontovaná třetí náprava sice není poháněná, ale pomáhá rozložit zátěž a zmenšit tlak vozu na podklad o 25 %, což má smysl hlavně na nezpevněných površích. Navzdory u náklaďáků běžně užívaných vzduchových brzd dostala třetí náprava Bedrocku XT2 klasické hydraulické kotoučové brzdy, a to kvůli kratší brzdné dráze a lepší ovladatelnosti.
Mezi další přednosti vozu patří osmiprvkové zadní vzduchové odpružení, diferenciály s omezeným prokluzem nebo dvacetipalcová kola obutá na masivních 43palcových terénních pneumatikách od Continentalu. Standardem je poloautomatický systém huštění pneu, volitelně se nicméně nabízí centrální systém úpravy tlaku v pneumatikách.
Technickým skvostem je poté technologie sloužící k „odpojení“ obytné nástavby od podvozku, což se hodí pokaždé, vede-li jízda v terénu k vysokému kroucení nebo zátěži rámu podvozku. Více firma neprozradila, nicméně patrně půjde o to, že se nástavba dočasně „nadzvedne“ od rámu, aby se mohl více kroutit a pracovat.
Samotný obytný modul platí za moderní a funkční, proto nabídne kuchyň, toaletu, koupelnu i sprchu, objem nádrží na vodu činí celkem 447 litrů. Komfortní spaní zajistí obří manželská postel, zatímco na snídani, oběd či večeři přijde vhod ji přestavět na jídelní kout.
V rámci komfortní výbavy se lze těšit na dva chytré televizory, internetové připojení Starlink od Elona Muska nebo na výkonné naftové topení. Volitelně se pak nabízí klimatizace či venkovní kuchyň, nicméně úpravce Krug poznamenal, že možnosti personalizace jsou nekonečné. Pokud tedy máte dost peněz, patrně vám postaví na střeše nástavby třeba i malý heliport.
Dle slov úpravce jeho nejschopnější auto všech dob postavené na základě zpětné vazby od zákazníků začíná na ceně v přepočtu 15,7 milionu korun, ovšem limitem je skutečně jen tučnost bankovního konta. Primárně se chce firma zaměřit na severoamerický trh, odkud jí chodí poptávky, nicméně věříme, že ani kufříku barevných „eurovek“ se společnost bránit nebude…