Hlavní obsah

2. díl: Nejlepší české autodromy. Kam jet a kolik zaplatíte?

Foto: Autoklub Písek

Autodrom Písek

O autodromech v Mostě, v Brně a v Sosnové jsme psali v prvním díle našeho seriálu o místech v Česku, kde si lze vyzkoušet, jak tvrdý chleba má profesionální jezdec. Nyní přicházejí na řadu méně známé a mnohem menší závodní okruhy. Vysoké Mýto, Písek a Hradec Králové.

Článek

Kdo by nesnil o kariéře závodního jezdce. Mnoho z nás ovšem z těchto snů vyrostlo, a veřejně přístupné okruhy v Česku jsou tak jedinou šancí, kde lze sešlápnout pedál plynu opravdu až k podlaze. Podívejte se na druhý díl seriálu o místech, kde se člověk může beztrestně vyřádit.

Písek

Okruh v jihočeském Písku je spíše pro motokáry, podobně jako další místa, která představíme v druhém díle seriálu o tuzemských závodních okruzích. S autem se tady také svezete, ale technická trať je docela úzká a mnohé zatáčky hodně utažené. Na rozdíl od Sosnové, která je zcela rovná, je zde čtyřmetrové převýšení, což je u okruhů pro mnohé vítané zpestření.

Délka zdejšího autodromu, který je umístěný ve čtvrti Hradiště, činí rovných 1 250 metrů a jezdí se zde proti směru hodinových ručiček. Propustnost je oficiálně 34 jezdců, ale jak již bylo řečeno, dráha se stavěla primárně jako motokárová. Jezdí se zde i seriál Supermoto, a tak si na své přijdou i motocykloví jezdci, zejména ti začínající. Ceny za pronájem písecký klub neuvádí, žádnou „raketu“ ale nečekejte.

Návštěvu autodromu můžete spojit s prohlídkou centra Písku, které má své kouzlo, ale není zde tolik turistů jako třeba v Českém Krumlově. Mimo jiné je zde kamenný most ze 13. století, jak asi víte, nejstarší dochovaný most v Česku.

Vysoké Mýto

Z Prahy je to do Vysokého Mýta 150 kilometrů. Zdejší okruh je z roku 1976, a protože je součástí i dopravně-výcvikové centrum, často zde probíhají školení řidičů, a to včetně autobusů nebo speciálních nákladních automobilů. Stejně jako všechny autodromy zmíněné v tomto článku je to malý závodní okruh.

Čeká tady na vás 1 500 metrů dlouhá trať s tuctem zatáček a převýšením 11 metrů. Nejdelší rovinka měří 200 metrů, takže je jasné, že i tento okruh je spíš pro začínající řidiče s méně výkonnými auty. To ale neberte jako kritiku, na naučení je lepší vyrazit nejprve na malý okruh a pak až do Brna, Mostu nebo za hranice Česka.

Výhodou jsou dostupné ceny, celý okruh v „Mejtě“ si o víkendu pronajmete na den za 28 tisíc korun. Propustnost je maximálně 25 automobilů. A třeba tréninky na motocykl či motokáru stojí 200 korun/hodina (auto je za 500 korun na hodinu). Na okruhu v Mýtě se také často konají kurzy bezpečné jízdy, například bezplatný kurz pro seniory Jedu s dobou. A kurzy zlepšující dovednosti šoférů tady docela frčí, od roku 2014 je absolvovalo 35 tisíc lidí.

Hradec Králové – Czech ring

Závodní okruh v Hradci Králové je hodně mladý, otevřel se teprve v roce 2011 a dosud funguje ve velmi omezené míře. Pro širokou veřejnost je okruh v současnosti uzavřen a sporadicky se zde konají jen soukromé tréninky.

Areál Czech ringu je umístěn v areálu Festivalpark na letišti v Hradci Králové. Asfaltová trať naroubovaná do místa, kde se konají koncerty pro desítky tisíc lidí, působí méně profesionálně než třeba okruh v Sosnové. Na okruhu se dříve jezdilo víc.

Zajímavé tady bylo mimoúrovňové křížení, když jste byli na vrcholu malého mostu dostatečně rychlí, auto odlehčilo všechna čtyři kola – jsou z toho hezké fotografie. Součástí areálu je i offroadová trať. Výhodou v dřívějších dobách byla nízká cena za pronájem, asfaltový okruh jste si mohli pronajmout za 2 000 korun za hodinu a být zde zcela sami.

Související témata:
Načítám