Článek
1. Držáky na pití
Může se to zdát jako naprostá pitomost, ovšem už jste se někdy ocitli v situaci, kdy si kafe koupené na benzínce prostě nebylo kam dát? Nebo v situaci, kdy tak dlouho hledáte místo pro svou půllitrovou lahev s vodou, až prostě zastavíte a odnesete jí do kufru? Absence držáku na pití umí proměnit jízdu autem v peklo!
2. Automatické rozsvěcení se zapnutím stěračů
Tohle není ani tak otázka komfortu jako bezpečnosti. Většina dnešních aut už je vybavená denním svícením, za normálních okolností vpředu, ale nikoliv vzadu. Dokud je hezky a světlo, naprosto takové svícení dostačuje, jenže sotva začne pršet, už by to zadní reflektory chtělo. Bohužel jen málokdo si na ně vzpomene a ručně je zapne. Přitom by úplně stačilo, kdyby se hlavní světla zapínala se stěrači.
3. Pořádná couvací světla
Všechna auta musí při couvání svítit bíle – to dá rozum. Jenže u spousty aut nabýváme dojmu, že se couvací světla na zádi nachází jen z legislativních důvodů. Zkusili jste někdy potmě couvat s autem, co vzadu téměř nesvítí? Jedná se o docela nepříjemnou „jízdu do neznáma“. Couvačky mají svítit pořádně, aby opravdu osvětlovaly prostor za autem.
4. Parkovací kamera
V Kanadě a USA už je couvací kamera v nových autech zákonem povinná a popravdě se nejedná o špatný krok, jakkoliv si myslíme, že by mělo být vládních nařízení co nejméně. Kdo jednou couvací kameru okusil, ten už nechce jinak. Jedná se o drobnost, která už ale zabránila hromadě zbytečných parkovacích nehod.
5. Kolečko na ovládání hlasitosti
Čím dál víc ovládacích prvků se přesouvá z klasických tlačítek a točítek do sofistikovaných dotykových displejů. A jsou prostě věci, které tam nemají co dělat – jmenovitě třeba ovládání hlasitosti. Naprosto základní nastavení, s nímž pracujete každou chvíli, má být dostupné snadno, rychle a pouze po pohmatu. Rozhodně ne pomocí dotykového tlačítka bez hmatové odezvy.
6. Madlo pro spolujezdce
Možná jezdíte rádi trochu dynamicky, možná si to klidně odpustíte, ovšem při jízdě občas nastanou situace, kdy vytvoříte v autě byť i drobné boční přetížení. Když řídíte, držíte se samozřejmě volantu, jenže co chudák spolujezdec? Budete se až divit, kolik aut absolutně postrádá madlo nad dveřmi spolujezdce, případně použitelné madlo ve dveřích.
7. Výškově a podélně nastavitelný volant
K pořádnému doladění pozice za volantem zpravidla nestačí jen nastavení sedadla, ale hýbat se musí i samotný volant. Když se ovšem nehýbe, případně se hýbe jen nahoru a dolů, je to dost utrpení. Utrpení zpravidla ústící v „záchodovou“ řidičskou pozici.
8. Kufr otevíratelný zvenku
Tuhle drobnost má naštěstí drtivá většina aut, ale když už se najde nějaké, co jí nemá, pravděpodobně vyletíte z kůže. Řeč je o kufru, který prostě nelze otevřít tlačítkem zvenku, ale musíte vytahovat klíč, nebo tahat za páčku kolem sedadla řidiče. Což je úžasné zjištění ve chvíli, kdy máte plné ruce a klíč hozený kdesi v bundě, kabelce nebo tašce.
9. Rezerva
Takzvaná „sada na opravu pneumatik“ je krásný nápad vyznačující se tím, že ve většině případů nefunguje. Už spousta řidičů strávila desítky minut u krajnice opravou gumy, aby nakonec stejně zavolali odtahovku. Kdežto taková rezerva – ideálně plnohodnotná - je definitivní řešení, s nímž vás nic nepřekvapí.
10. Asistent rozjezdu do kopce
Je nám naprosto jasné, že spousta řidičů asistent rozjezdu do kopce nepotřebuje, ovšem o to radši by byli, kdyby touto funkcí disponovali řidiči okolo. I naprosto rutinní výjezd z podzemních garáží se totiž snadno promění v drama, kdy sledujete couvající auto před sebou a doufáte, že nedocouvá až k vám.
Tento seznam jsme v rámci redakce skládali dlouho a stihli se u něj slušně pohádat. Samozřejmě, že každý má své priority, takže jaké jsou ty vaše? Napište nám do komentářů, bez čeho se v autě prostě neobejdete.