Článek
Postavit motor s výkonem 1 000 koní, na to si troufnou jen ti nejzkušenější úpravci – vlastně kromě Hennesseyho jich moc nebylo. Ale postavit motor s výkonem 1 000 koní, vrazit ho do krabice a nabídnout volně k prodeji, tak to tu ještě nebylo! V Americe je totiž situace kolem úprav aut a staveb o dost jiná než v Evropě. Tady vás vyhodí z STK kvůli jiným kolům než jsou v techničáku nebo kvůli neschválené koncovce výfuku, za oceánem ale můžete dostat na značky klidně i auto s docela jiným motorem. A nejde jen o silniční auta, vzniká tam i spousta zrestaurovaných veteránů, showcarů nebo závodních speciálů. A všechny potřebují výkonný motor.
Prodej „krabicových“ motorů je tedy velký byznys. Tak velký, že v něm nepodnikají jen renomovaní úpravci, ale také přímo automobilky. Od Chevroletu si tak klidně můžete koupit klasický karburátorový 350/290 V8 small block a vrazit ho pod kapotu své klasické Corvette prostě jen proto, že původní motor ze sedmdesátých let má něco nalítáno a už nepůsobí moc svalnatě. Anebo byste raději sáhli po kompresorovém LS9 ze současné Corvette Z06 s výkonem 640 koní? Ale jistě, žádný problém!
Mopar, dlouholetý specialista na úpravy Chryslerů a Dodge (a nově taky Fiátků, z čehož asi velikou radost nemají), teď však svým 1 000koňovým krabicovým motorem posouvá celou hru o level dál. Jak už jméno Hellephant naznačuje, základem se stal kompresorový 6,2 V8 HEMI z Hellcatu (ano, i ten jde pořídit v krabici), který díky zvětšenému objemu na 7,0 litrů (426 cui) a dalším úpravám už nemá 707 koní, ale rovnou 1 000 a 1 290 Nm k tomu (na běžný 95oktanový benzin!).
Mopar přitáhl k novému motoru ještě víc pozornosti tím, že ho představil jako součást 1968 Dodge „Super Charger“ Concept postaveného k 50. výročí Chargeru. Vyšli z původního auta, které novými blatníky rozšířili o 10 cm, také ho snížili o 6 cm a dokonce mu o 5 cm prodloužili rozvor, aby zkrátili přední převis. Do podběhů se pak nastěhovaly balóny o šířce 305 mm vpředu a 315 mm vzadu. Design v černém laku vypadá ještě ďábelštěji než originál, efektu pomohla také světla skrytá za mřížkou chladiče, která skrz ni i svítí, nebo koncovky výfuků místo zadních světel (vážně!). Interiér prošel taky proměnou, do kabiny se nastěhovala sedadla a volant z Viperu (z něj pochází i manuální převodovka), ven naopak šla zadní lavice. Výsledkem je stroj, který už na první pohled nahání strach. A s 1 000 koni na povel bude děsit i řidiče. A to je v pořádku, přesně takový by Charger měl být!