Hlavní obsah

1 000 koní pro Jeep Gladiator. Proč? A proč ne?

Foto: Hennessey

Výkon, zrychlení a styl má Hennessey Maximus v popisu práce

Jeep Gladiator je skvělá ukázka auta, které možná nikdo k ničemu nepotřebuje, ale všem se nám líbí. A když do něj namontovali motor s výkonem 1 000 koní, který z něj dělá opravdovou bestii, hned si představujeme, co všechno by se s tím dalo dělat a jaká auta převálcovat.

Článek

Ano, je to šílenost. Říkají mu Maximus a naše oblíbená tunerská firma Hennessey ho připravila jako jeden z hlavních exponátů autoshow SEMA v USA. Udělali to (opět) po svém, 3,6litrový šestiválec Penstar vyhodili na skládku a pod kapotu nastěhovali přeplňovaný osmiválec 6,2 l z Hellcatu. Aby to pak fungovalo dle jejich představ, přidali ještě nový chladič, vylepšený palivový systém, velkorážní výfuk z nerezové oceli a samozřejmě i novou řídicí jednotku. Říkal tady někdo něco o výkonu 1 000 koní? No jistě, proč ne!

Je to dokonce 1 014 koní a k tomu železniční točivý moment 1 264 Nm, což znamená, že tato bestie má třikrát tak větší výkon než původní Jeep Gladiator a na stovku zrychluje za pouhých 3,9 s! Majitelům sportovních aut nejspíš právě vyschlo v krku…

Ale ne, bát se nemusí, v zatáčkách mu (snad) ujedou. Maximus má totiž o dalších patnáct centimetrů zvýšený plně stavitelný podvozek a jezdí na speciálních offroadových pneumatikách obutých na hliníkových kolech. Aby tohle všechno fungovalo, musely se měnit nápravy, diferenciál, drobnosti na zavěšení… No, je toho celá hromada, přidejte si totiž ještě nové nárazníky, pomocná LED světla a brzdy. Nové je i čalounění interiéru a jako specialitka je tady plaketa s výrobním číslem.

Hennessey totiž rovnou oznámil, že vyrobí jen čtyřiadvacet exemplářů, přičemž předpokládá, že většina z nich bude prodána ještě před premiérou na SEMA autohow. Jeep Gladiator pořídíte v USA za cenu cca 50 tisíc dolarů, ale je vám asi jasné, že Maximus bude o kus dražší. Nu, o pořádný kus! Částka 225 tisíc dolarů je totiž v přepočtu 5,2 milionu korun. A pokud byste si ho chtěli dovézt, připočtěte ještě clo a daň. Hodně peněz za něco, co nikdo z nás úplně nepotřebuje, že? John Hennessey k tomu řekl: „Znáte ale nějaké jiné auto, se kterým můžete dopoledne vyjet na vrchol Aspenu a mít na korbě motorku a pak s ním večer vyhrát závody ve sprintu?“

Načítám