Článek
Zapomeňte na rychlé evropské sedany. Svalovci z Německa se výkonově pohybují těsně nad hranicí trapných 600 koní, jejich upravené verze se zmůžou na slabých 800 koní. Pche! To prostě nestačí. Pokud chcete víc, musíte do Ameriky a nejlépe rovnou do Texasu k Hennesseymu, ať si ušetříte dlouhé hledání. Ten má na přemotorovaná monstra zjevně patent…
Dodge Challenger Demon upravený v jejich dílně měl těžko uvěřitelných 1 200 koní, stejný motor poháněl i jejich Grand Cherokee Trackhawk. V případě tohoto Cadillacu CTS-V se však drželi podezřele při zdi – má totiž „jen“ 1 000 koní…
Nejspíš proto, že nezačínali s kompresorovým 6,2 V8 HEMI od Chrysleru, ale s úplně jiným kompresorovým 6,2 V8 LT4 od GM. Zvláštní shoda, že? Výsledek je i tak úctyhodný – místo 650 koní a 855 Nm, které by nejspíš přišly vyloženě nedostatečné jen málokomu, motor teď produkuje rovnou 1 000 koní a 1 310 Nm. Pouze na zadních kolech. Nejspíš se už brzy velmi úzce seznámíte s majitelem vašeho oblíbeného pneuservisu, protože se stanete jeho hlavním živitelem.
Pokud ale pravou nohou správně odměříte porci zátahu při rozjezdu, místo oblaku lokální mlhy a kabiny plné smradu spálené gumy vystřelíte na stovku za 2,9 sekundy (o 0,8 sekundy rychleji než u originálního CTS-V) a čtvrtmíli smáznete za 10,5 sekundy. Maximálka pak místo sériových 322 km/h bude mít spíš hodnotu „dopr***ebrzdinebonászabiješ!“ O život se bude bát nejen bezbranný spolujezdec, ale nejspíš i vy za volantem s rychle pomíjejícím pocitem kontroly. Jen si poslechněte, jak ta divoká bestie strašidelně hromuje, když upaluje na plný plyn…
Takže až zase někdy budete mít pocit, že vám to docela jede, zamyslete se, jak by vám to jelo se stádem 1 000 koní pod kapotou. Asi o trochu víc, že? Nebojte, u Hennesseyho mají dveře do dílny stále otevřené a rádi splní vaše přání. Tedy alespoň pokud přijedete pravou amerikou s poctivým V8.