Garáž.cz
Vyhledat
Osobní menu
Seznam.cz
Hlavní menu
Zavřít menu
Moje sledované
Novinky
Ze světa automobilek
Zajímavosti
Co je kde na prodej
Tuning a přestavby
Hry a filmy
Kvízy
Testy
Nová auta
Ojetiny
Youngtimery a veterány
První dojmy
Fenomény
Motorky
Servis
Jak na to
Legislativa
Čísla a statistiky
Nákup auta
Obytné vozy
Historie
O autech a technice
O lidech
Reportáže
Auto-moto muzea
Rozhovory
Blog
Události
Rally
Auto roku
Formule 1
Legendy 2024
Videa
Wiki
záhlaví
Garáž.cz
Garáž rubriky 1. úrovně
Novinky
Zajímavosti
Testy
Motorky
Servis
Historie
Reportáže
Blog
Události
Videa
Wiki
Moje sledované
Více
Garáž rubriky 2. úrovně
O autech a technice
O lidech
Více
Drobečková navigace
Garáž.cz
Historie
Historie
Hlavní obsah
Článek
Načíst předchozí
Historie
Tramvaj Tatra T3 je ikona českých ulic. Je to druhá nejpočetnější tramvaj na světě a jezdí dodnes. Existuje i jako kupé
Tatra T3 patří mezi legendární tramvaje, však jde o druhé nejvíce vyráběné tramvajové vozidlo na světě. Jaký je její příběh?
O autech a technice
Tři tuny, obří spotřeba i posilovač brzd. Limuzína prezidenta Masaryka vyrážela před sto lety dech
Moje babička vzpomínala, že prezidenta Tomáše Garrigua Masaryka potkala dvakrát. Poprvé seděl na koni a byl prý rovný jako svíčka, podruhé ho přivezl na návštěvu do Slaného velký automobil. Vlastně bych se ani nedivil, kdyby to byl vůz Škoda Hispano-Suiza, protože ten dělal Masarykovi společnost celých deset let. K příležitosti 106. výročí vzniku samostatného československého státu vám připomínáme článek o historii vozu, který sloužil i „prezidentu osvoboditeli“.
Historie
Nejúspěšnější automobilky první republiky: Některé přežily, jedna dokonce vyrábí superauto
Českou automobilkou číslo jedna je dlouhá léta mladoboleslavská značka Škoda. Za první republiky to tak ale nebylo, československému trhu vládli jiní výrobci.
Historie
Když ještě autosalony praskaly ve švech: Připomeňte si pařížské premiéry Škodovky, jedna byla obzvlášť důležitá
Pařížský autosalon je dnes už jen duchem někdejší výstavy patřící mezi největší autoshow světa. I mladoboleslavská automobilka ve městě nad Seinou představila zajímavé novinky. Které to byly?
Youngtimery a veterány
Před třiceti lety se narodila vůbec první novodobá Škoda Felicia. Je symbolem změn Škodovky pod křídly VW
Prvním výsledkem spojení mladoboleslavské automobilky s koncernem Volkswagen byl osobní vůz Škoda Felicia. Tento populární model se stal symbolem přerodu značky v moderní automobilku. První sériová Škoda Felicia sjela z výrobní linky v Mladé Boleslavi 17. října 1994 a do roku 2001, kdy byla její produkce ukončena, bylo vyrobeno 1,42 milionu vozů.
Historie
Existuje slavnější vojenské auto? Jeep Willys zvládal snad všechno, jeden nádherně zachovalý kousek jsme vyzkoušeli i my
Legendární válečný Willys sice neslaví žádné konkrétní výročí, ale zrovna ten může oslavovat pořád. Udělal pro západní svět pořádný kus práce, který nejde zapomenout. Tak jsme si ho připomněli podvečerní projížďkou.
Historie
Slavný žigulík měl víc sourozenců, než byste možná řekli: Kopie původního Fiatu 124 vznikaly po celém světě
Fiat 124 patří mezi automobily s největším počtem vyrobených kusů na světě. Pomohla tomu licenční výroba probíhající opravdu po celém světě.
O autech a technice
Přístrojový štít neboli budíky: Poznáte podle nich celé auto? Otestujte se!
Zatímco dříve byly přístrojové štíty většinově analogové, obvykle doplněné palubním počítačem, dnes nastala doba digitální. Dát totiž před oči řidiče displej je ve finále levnější než nasazovat tradiční ukazatele. Poznáte však celá auta podle jejich budíků? Otestujte se!
Načítám
Zobrazit další články
Postranní panel
Reklama
Reklama
Postranní panel
Auto-moto historie: Veterány, technika i osobnosti z automobilového světa