Garáž.cz
Vyhledat
Osobní menu
Seznam.cz
Hlavní menu
Zavřít menu
Moje sledované
Novinky
Ze světa automobilek
Zajímavosti
Co je kde na prodej
Tuning a přestavby
Hry a filmy
Kvízy
Testy
Nová auta
Ojetiny
Youngtimery a veterány
První dojmy
Fenomény
Motorky
Servis
Jak na to
Legislativa
Čísla a statistiky
Nákup auta
Obytné vozy
Historie
O autech a technice
O lidech
Reportáže
Auto-moto muzea
Rozhovory
Blog
Události
Rally
Auto roku
Formule 1
Legendy 2024
Videa
Wiki
záhlaví
Garáž.cz
Garáž rubriky 1. úrovně
Novinky
Zajímavosti
Testy
Motorky
Servis
Historie
Reportáže
Blog
Události
Videa
Wiki
Moje sledované
Více
Garáž rubriky 2. úrovně
O autech a technice
O lidech
Více
Drobečková navigace
Garáž.cz
Historie
Historie
Hlavní obsah
Článek
Načíst předchozí
Historie
Poklad z archivu: Podle tohoto návrhu vznikala Škoda Felicia. Ikona devadesátek slaví 30 let
První hatchbacky Škoda Felicia začaly opouštět továrnu v Kvasinách před 30 lety. Za sedm let existence posbíral model statisíce vyrobených kusů a stal se nedílnou součástí naší automobilové historie.
Historie
Takto podivně mohl vypadat moderní nástupce Trabantu. Na prototypy s motory Škoda se skoro zapomnělo
Trabant od osmdesátých let v podstatě jen přežíval. Mohlo to být ale jinak, zvažoval se příchod nástupce, ani jeden ze zajímavých projektů však nebyl realizován.
Historie
Před 55 lety začala výroba škodovky, která na konkurenci už definitivně ztrácela. Přesto byla vlastně úspěšná
Modelová řada Škoda 100 a 110 se vyráběla více než deset let a brány továrny v Mladé Boleslavi i závodu v Kvasinách za tu dobu opustilo přes milion těchto automobilů. Více než dvojnásobek výroby předchozí „tisícovky“. Přesto ale vůz, jehož sériová produkce začala 25. srpna 1969, znamenal pro mladoboleslavskou automobilku ústup ze slávy. Koncem 60. let už totiž bylo jasné, že koncepce s motorem vzadu a pohonem zadních kol není příliš perspektivní.
Co je kde na prodej
Ikonický závoďák po Stevu McQueenovi jde do aukce: Za kolik stovek milionů se vydraží slavné Porsche 917K z filmu Le Mans?
Filmová auta mají dost často smutný osud. Jakmile se vypnou kamery, vozy zamíří stárnout a korodovat někam do skladiště, anebo dokonce putují rovnou na vrakáč. Naštěstí se tomuto osudu vyhnulo Porsche 917K ze snímku Le Mans (1971), které osobně řídila herecká legenda Steve McQueen. A co víc, auto po generálce míří do aukce v původních závodních barvách.
Historie
Autíčko, jaké jste nikdy neviděli: Mikrohvězda Top Gearu měla bratra, Peel Trident předchůdce v lecčems překonal
Firma Peel z ostrova Man nevyráběla jen model P50, nejmenší autíčko na světě proslavené Jeremym Clarksonem, ale také model Trident. Ten svého předchůdce překonal snad ve všech ohledech.
Historie
Karosa, která nebyla: Maličký autobus A30 mohl využívat techniku Avie, zůstalo ale jen u prototypů
Karosa proslula středně velkými autobusy pro městské, příměstské i dálkové linky. Na přelomu šedesátých a sedmdesátých let zvažovala i výrobu malého modelu, zvažovaný minibus ale nakonec vznikl jen v několika exemplářích.
Youngtimery a veterány
Jmenuje se Tatra Grafit, říká se jí české Lamborghini a skoro nikdo ji nezná. Český supersport měl jet rychlostí až 341 km/h
Nejznámějším českým supersportem je nepochybně MTX Tatra V8. Jen krátce před ní vznikl Grafit s obdobnou technikou, a dokonce s vyšší maximální rychlostí. Tedy na papíře…
Zajímavosti
Hyundai Tucson slaví 20 let. Jen v Evropě se za tu dobu prodalo více než 2 miliony vozů. Jako oslava vznikne speciální edice
Hyundai Tucson, jeden z nejdůležitějších a nejoblíbenějších modelů jihokorejské značky, letos slaví dvacáté narozeniny. Auto, které se vyrábí také v České republice, se aktuálně nabízí už ve čtvrté generaci.
Načítám
Zobrazit další články
Postranní panel
Reklama
Reklama
Postranní panel
Auto-moto historie: Veterány, technika i osobnosti z automobilového světa