Článek
Je to tak prosté… Vjedete „po čumáku“ do mezery v řadě stojících aut. Ta mezera je pouze o pár centimetrů větší, než je vaše auto. Mezi nárazníky zbývá prostor na list papíru. A vy pak „zarumplujete“ pákou, nebo taky jen stisknete tlačítko, a zadek auta se elegantně a s lehkostí zasune do řady!
Jak je to možné? Kalifornský vynálezce Brooks Walker si nechal už v roce 1932 patentovat systém, který používal rezervní kolo jako parkovacího pomocníka. Ta myšlenka je geniální a jednoduchá zároveň, ostatně tak už to často bývá. Walker využil toho, že většina aut té doby měla rezervu umístěnou na víku kufru, a díky jeho řešení ji řidič jednoduše vysunul a auto se stočilo do řady ostatních vozů. Systémů bylo hned několik, od řetězového převodu až po hydraulickou pumpu, směr otáčení kola se ovládal přes převodovku.
Brooks Walker se pokoušel svůj nápad vnutit snad všem americkým automobilkám. Pak ho taky zkoušel prosadit jako takzvané aftermarketové řešení, ale jeho parkovací asistent se nikdy neujal. Napřed proto, že šlo o poměrně drahý systém, a následně, když se rezervy schovaly na dno kufrů, bylo řešení až nadmíru komplikované. Ale uznejte sami - nevypadá to senzačně?