Článek
Škrabka na led ve víčku palivové nádrže s měřítkem pro kontrolní měření hloubky dezénu pneumatik. Držák parkovacích lístků na vnitřní straně A-sloupku. Nebo integrovaný trychtýř v uzávěru nádržky ostřikovačů čelního skla. To jsou jen některé ze známých chytrých detailů moderních škodovek, které máme rádi.
Některé zajímavé a třeba i praktické nápady se však ve vozech mladoboleslavské značky na delší dobu neudržely. Jde například o unikátní dvojité otevírání víka zavazadlového prostoru u druhé generace Škody Superb představené v březnu roku 2008.
Auto bylo specifické tím, že právě díky způsobu otevírání kufru šlo o zvláštního křížence sedanu a liftbacku. Škoda tento prvek nazvala TwinDoor.
Při stisku jednoho tlačítka se otevřelo pouze víko jako u klasického sedanu, jiným hmatem ale bylo možné otevřít celou zadní část i se zadním oknem. První způsob byl praktický například v tom, že se k hlavám cestujících nedostal při otevření chladný vzduch zvenčí, nebo naopak letní horko. Druhý se samozřejmě hodil při nakládání objemnějších předmětů.
Přestože šlo o poměrně praktickou vychytávku, Škoda ji zase brzy opustila. Víko TwinDoor využívala právě jen druhá generace Superbu, u nástupce ani jiného modelu už se neobjevilo. Tohle řešení by totiž jednoduše řečeno komplikovalo a především prodražovalo vývoj.
Podobné řešení přesto najdeme u jednoho auta jiné značky - u BMW 5 GT generace F07 představeného v roce 2009. Tedy krátce po dvojkovém Superbu.
Také v případě tohoto vozu si uživatel mohl vybrat, jestli otevře jen víko s menším nákladovým otvorem, nebo celou zadní část i se zadním oknem. Ani v BMW ale toto řešení nepřežilo víc než jedinou generaci, nástupce BMW řady (G32) odhalený v roce 2017 už měl výklopnou celou část i se zadním oknem. Šlo už tedy o klasický liftback.