Článek
Testované auto mělo z příplatkové výbavy pouze metalický lak za 15 tisíc a upřímně, zrovna stříbrná metalíza patří k těm nejnudnějším v nabídce. Můžete mít červenou, modrou, dokonce i oranžovou – a MG ZS s nimi hned vypadá výrazně líp.
Pokud by vám stačila základní bílá, cena by činila 424 490 Kč. A to je za auto z kategorie Škody Kamiq v dnešních poměrech skutečně slušná cena. Zákazníci na to slyší, a tak si tohle auto za minulý rok koupilo kolem devíti stovek zákazníků – a to značka na český trh dorazila až v průběhu roku.
Na rozdíl od minule testovaného hybridního modelu EHS jsem tentokrát záměrně nasedl do toho vůbec nejjednoduššího, co značka nabízí. A nutno říct, že mnozí zákazníci v obavě před problémy s příliš složitou technikou budou chtít udělat to samé. Čtyřválcová patnáctistovka nemá ani turbo a dokonce ani přímý vstřik, takže by neměla být citlivá ani na méně kvalitní benzin. Výkonu nemá příliš, ale stačí to.
Překvapení pak přichystal podvozek. Ne že by snad byl zábavný, nebo kdovíjak dynamicky nadaný, to opravdu ne, ale o to se nikdo ani nesnažil. Podařilo se jej však naladit tak, že lehkému autu propůjčuje plavnost výrazně dospělejšího vozu a ani ve městě nepouští dovnitř příliš mnoho hluku nebo vibrací. A že se v rychlejších zatáčkách karoserie trochu víc naklání? To zákazníky trápit nebude, protože většinou pojedou pomaleji. Další poznatky z týdenního testování sledujte ve videu.