Článek
Na první pohled to vypadá trochu přitažené za vlasy. Hyundai začalo prodávat model i30N Drive-N, který vychází z i30N Performance, jen přidává speciální bravy, unikátní kola, výbavu navíc a pár plaketek s pořadovým číslem a s GPS souřadnicemi testovacího centra nedaleko Nürburgringu. A zaplatíte za něj o 100 tisíc víc než za standardní Performance.
Jenže fanouškovská základna enkových Hyundaiů za posledních pár let prudce narostla, a protože pro Česko bylo alokováno pouhých 25 kusů, nemám příliš obavy, že by se neprodaly. Bude jejich cena růst? Podle mě je dobrá šance, že ano. Nejde totiž jen o to, že jich bude v téhle verzi jenom 800 na celém světě, ale především o to, že Hyundai i30N je velmi povedený hothatch.
Ve verzi Performance s 280 koníky, elektronicky řízeným samosvorem a manuální převodovkou je to jeden z nejzábavnějších ostrých hatchbacků současnosti a o taková auta bude zájem – zejména až se už kvůli emisím nebudou smět dál vyrábět a prodávat. Co dalšího jsem o i30N Drive-N zjistil v průběhu testování, zjistíte ve videu!