Hlavní obsah

Garáž Honzy Koubka: Citroën C5 Aircross Hybrid

Video: Honza Koubek

Je to momentálně největší a nejdražší Citroën. Nejdřív se prodával jen v Číně, Evropa ho dostala až se zpožděním a na elektrifikaci si musel počkat ještě déle. Plug-in hybridní verze ale dokazuje, že i s takhle velkým autem můžete jezdit extrémně úsporně a navíc s vysokým komfortem.

Článek

Pohodlné sedačky nejsou to jediné, co v autě potřebujete, abyste maximálně relaxovali. Při jízdě je to zejména úroveň okolního hluku, respektive způsob a míra jeho utlumení. Dlouhé monotónní dunění při jízdě po dálnici přispívá značnou měrou k únavě posádky, a tak automobilky této problematice věnují dlouhodobou pozornost.

Citroën C5 Aircross je odhlučněný celkem slušně, i když nijak převratně. Na dálnici by ode mě dostal hodnocení naprosto průměrné, jenže když s ním každý den jezdíte po městě, může to být výrazně lepší. Alespoň pokud jde o testovanou plug-in hybridní verzi. Těch zhruba 40 kilometrů, které dokáže ujet na čerstvě nabitou baterku, se totiž odehraje v naprostém tichu a navíc s dostatečnou pružností a ochotou zrychlovat.

Poměrně malá baterka je nabitá za dvě, dvě a půl hodiny i z běžné veřejné nabíječky, doma ji přes noc v klidu nabijete i z normální zásuvky, a podle dlouhodobých průzkumů většina motoristů nenajede ve městě víc než 30 km za den. Samozřejmě jsou výjimky, a pokud dojíždíte do práce z Plzně do Prahy, tohle auto pro vás skutečně nebude to pravé. Ale spoustě lidí může perfektně vyhovovat. Celý týden nebudou o spalovacím motoru ani vědět a v pátek večer, když vyrazí s rodinou za město, se zase nemusí obávat malého dojezdu a vybité baterky. I s ní totiž Aircross funguje jako klasický full-hybrid a dokáže jet velmi úsporně. Jen už ho prostě trochu uslyšíte.

Protože ale žádné auto není dokonalé, i na C5 Aircrossu se dá najít pár problémových oblastí. Některé z nich se na první pohled nezdají závažné, ale při každodenním používání začnou řidiči nepříjemně lézt na nervy. Které to jsou, to už uvidíte ve videu…

Načítám