Článek
Ano, ta maska s obřími svislými ledvinkami je pořád kontroverzní, pořád nepřehlédnutelná. Můžete ji trochu zmírnit, když si objednáte černý paket, který chromové rámečky vymění za lesklou čerň, ale to nebyl případ testovaného auta. Nutno ale říct, že záď je naopak velmi povedená a boční siluetě se rozhodně nedá upřít elegance.
A kromě toho, na design auto nejezdí a vzhledem ke zkušenostem s klasickým čtyřkovým kupé mi bylo dopředu jasné, že tohle auto nebude úplná nuda, a to přesto, že jsem k testu dostal naftovou čtyřkolku v automatu. Mimochodem, benzin a čistou zadokolku sice mít můžete, ale na ruční řazení zapomeňte; prodává se jich tak mizivé procento, že v řadě 4 Gran Coupé manuál prostě z nabídky zcela zmizel.
Dalším velkým rozdílem oproti trojkovému sedanu je záď s rozměrnými pátými dveřmi, která výrazně usnadňuje přístup do kufru a zejména nakládání rozměrnějších předmětů. Celkem jsem objevil čtyři zásadní výhody a také čtyři nevýhody, kvůli kterým by možná bylo lepší zůstat u trojkového sedanu. Jaké? To už se dozvíte ve videu.