Článek
V jednu chvíli nám tam-tamy ze škodovky slibovaly RS verzi snad ke každému autu v portfoliu, tedy s výjimkou Fabie, která má momentálně svoje sportovní dny sečtené (což je ironie, protože právě tenhle model dělá v rally automobilce opravdu čest). Ale kdybychom si měli vsadit, kde je příchod sportovního vrcholu nejpravděpodobnější, určitě bychom mířili do prémiovějších segmentů. Proto byl Superb a Kodiaq vždycky sázkou na jistotu. A zatím to opravdu vypadá, že právě tyhle dva modely budou po tradiční Octavii dalším přírůstkem ve sportovní nabídce značky. Automobilka ale zatím nikam nespěchá, v celém koncernu se po Dieselgate šetří, takže Superb RS pravděpodobně nepřijde dřív než po faceliftu, zatím si vlajková loď musí vystačit s paketem Sportline. Kodiaq je ale určený především na export, a tak je u něj slušná šance, že se i ve sportovní verzi bude dobře prodávat. Zvlášť když vlastně tak úplně sportovní nebude...
Škoda Kodiaq ostatně nikdy sportovním autem být neměla, je to velké praktické SUV, jehož nejprodávanější variantou vždycky bude silný diesel se čtyřkolkou. I proto se pro RS model uvažuje o naftě, podobně jako v první generaci Fabie RS. Zákazník takové verze určitě nebude chtít krájet zatáčky, spíš mu půjde o dostatečnou rezervu při předjíždění, hltání dálničních kilometrů a možná i při tahání přívěsů nebo prostě jen plného kufru v plném obsazení. Proto by se měl pod kapotu nastěhovat nikoliv osvědčený benzínový dvoulitr z nejrychlejšího Superbu, ale naftový tahač z Passatu, který se vlajkové škodovce vyhnul. Dvoulitrové dieselové biturbo o výkonu 240 koní a krouťáku 500 N.m by mohlo dělat parádu alespoň ve špičkovém Kodiaqu RS.
Každopádně prý nemáme rychlého Kodiaqa očekávat dřív než na sklonku roku 2018. Nejdřív musí jít do oběhu "běžné" verze a v závěsu za velkým medvědem přijde i nový Yeti. To by znamenalo, že se opozdí i případný Superb RS a rok 2017 tak bude patřit především Yetimu, omlazené Octavii a možná nové Škodě Rapid. Mladoboleslavská automobilka si na nedostatek novinek rozhodně stěžovat nemůže a Kodiaq jí tlačí do vyšších segmentů - naftové RSko je tedy potvrzením dosavadního směru. Teď nezbývá než čekat, trpělivost přináší růže.