Hlavní obsah

Škoda Kodiaq RS: Návrat dieselové síly

Foto: Archiv Garáž.cz

Můžeme se těšit na ostrého Kodiaqa? Pravděpodobně ano a po vzoru ostrých kvéčkových audin to prý bude diesel! Takový, s jakým se sedmimístný medvěd ze škodovky určitě nezadýchá ani v největším kopci.

Článek

V jednu chvíli nám tam-tamy ze škodovky slibovaly RS verzi snad ke každému autu v portfoliu, tedy s výjimkou Fabie, která má momentálně svoje sportovní dny sečtené (což je ironie, protože právě tenhle model dělá v rally automobilce opravdu čest). Ale kdybychom si měli vsadit, kde je příchod sportovního vrcholu nejpravděpodobnější, určitě bychom mířili do prémiovějších segmentů. Proto byl Superb a Kodiaq vždycky sázkou na jistotu. A zatím to opravdu vypadá, že právě tyhle dva modely budou po tradiční Octavii dalším přírůstkem ve sportovní nabídce značky. Automobilka ale zatím nikam nespěchá, v celém koncernu se po Dieselgate šetří, takže Superb RS pravděpodobně nepřijde dřív než po faceliftu, zatím si vlajková loď musí vystačit s paketem Sportline. Kodiaq je ale určený především na export, a tak je u něj slušná šance, že se i ve sportovní verzi bude dobře prodávat. Zvlášť když vlastně tak úplně sportovní nebude...

Foto: Archiv Garáž.cz

Škoda Kodiaq ostatně nikdy sportovním autem být neměla, je to velké praktické SUV, jehož nejprodávanější variantou vždycky bude silný diesel se čtyřkolkou. I proto se pro RS model uvažuje o naftě, podobně jako v první generaci Fabie RS. Zákazník takové verze určitě nebude chtít krájet zatáčky, spíš mu půjde o dostatečnou rezervu při předjíždění, hltání dálničních kilometrů a možná i při tahání přívěsů nebo prostě jen plného kufru v plném obsazení. Proto by se měl pod kapotu nastěhovat nikoliv osvědčený benzínový dvoulitr z nejrychlejšího Superbu, ale naftový tahač z Passatu, který se vlajkové škodovce vyhnul. Dvoulitrové dieselové biturbo o výkonu 240 koní a krouťáku 500 N.m by mohlo dělat parádu alespoň ve špičkovém Kodiaqu RS.

Foto: Archiv Garáž.cz

Každopádně prý nemáme rychlého Kodiaqa očekávat dřív než na sklonku roku 2018. Nejdřív musí jít do oběhu "běžné" verze a v závěsu za velkým medvědem přijde i nový Yeti. To by znamenalo, že se opozdí i případný Superb RS a rok 2017 tak bude patřit především Yetimu, omlazené Octavii a možná nové Škodě Rapid. Mladoboleslavská automobilka si na nedostatek novinek rozhodně stěžovat nemůže a Kodiaq jí tlačí do vyšších segmentů - naftové RSko je tedy potvrzením dosavadního směru. Teď nezbývá než čekat, trpělivost přináší růže.

Načítám