Hlavní obsah

Škoda Citigo po faceliftu - více komfortu!

Foto: Archiv Garáž.cz

Dějištěm mezinárodní prezentace nového modelu se tentokrát stala Praha, kde jsme mohli vyzkoušet Škodu Citigo po faceliftu. Jak si v domácích podmínkách novinka vedla a co vše se vlastně změnilo?

Článek

Nestává se často, aby byla mezinárodní prezentace nového modelu v Česku, nicméně v případě Škody Citigo tomu tak je. Právě dnes jsme si u Letiště Václava Havla vyzvedli testovací vůz a vydali se jak na důvěrně známé silnice v cetru Prahy, tak do mimopražské periferie. Na druhou stranu, v tomto případě nejde o žádný zásadní facelift, nejmenší Škoda, které se minulý rok prodalo 40.000 kusů, totiž nemá ani nový motor, ani nic podobného. Přesto se něco důležitého změnilo.

Foto: Archiv Garáž.cz

Začneme-li zvenku, objevíme pozměněné detaily. Mírně se liší tvar nárazníků, jiná je maska i světlomety, které mají pás diodového denního svícení. Vzadu pak s výjimkou základní výbavy očekávejte zatmavené svítilny s nový designem. Citigo vládne pestrými barvami, kromě nové ostře zelené si tak můžete zvolit třeba žlutou, azurovou modř, červenou či zajímavou tmavě fialovou. Parkoviště plné nových vozů tak vypadalo opravdu pestře. A co víc, přibyl i nový design patnáctipalcových litých kol. My však testovali červené auto na čtrnáctkách, které mají stejný design jako dříve.

Foto: Archiv Garáž.cz

Vevnitř se něco změnilo. Oproti prvním modelům můžete mít automatickou klimatizaci a velký displej rádia, který zároveň slouží i jako palubní infotainment. Pokud však chcete mít plnohodnotné údaje včetně navigace, musíte zapojit váš chytrý mobilní telefon se staženou aplikací škodovky. Pryč je odnímatelný displej, který známe z dřívejška. Na přání můžete mít rovněž kožený volant a změnily se budíky. Jinak je to stále ono chytře navržené auto, do kterého se k překvapení mnohých pohodlně usadí čtveřice cestujících, přičemž zbývá 251 litrů zavazadlového prostoru.

Foto: Archiv Garáž.cz

Zatímco sesterský Volkswagen Up! má v nabídce rovněž přeplňovaný litr o výkonu 90 koní a rychlým tempem se k nám blíží také varianta GTi se 110 koňmi, Citigo se musí stále spolehnout na atmosférickou variantu motoru, a to ve třech variantách. Základem budiž verze se 60 koňmi, vrcholem naopak varianta se 75 k, přičemž točivý moment činí 95 N.m. Trochu stranou pak stojí verze na zemni plyn G-Tec, která nabízí 68 koní. Pro obě varianty na benzin pak je kromě pětistupňového manuálu k dispozici i robotizovaná převodovka o stejném počtu převodů. V podstatě se jedná o totožnou skříň, pouze její ovládání řeší robot a řidič jí používá jako běžný automat.

My měli k dispozici nejsilnější motor se 75 koňmi, který jen něco málo přes 900 kg vážící vůz rozkutálí na sto kilometrů v hodině za 13,5 sekund a maximální rychlost činí 173 km/h. Tato varianta by měla mít průměrnou spotřebu pouze 4,4 litry na sto kilometrů.

Foto: Archiv Garáž.cz

A jak se jízda liší od dřívějška? Z hlediska pohonné jednotky nijak. Litrový tříválec je stále trochu letargický v nízkých otáčkách, naopak v těch vysokých se probudí k životu, byť za cenu vyšší hlučnosti. Musíte tedy dosti spolupracovat s jinak příjemně přesnou manuální převodovkou. Změny se však odehrály na podvozku. Ten je totiž nyní výrazně měkčí, než dříve. To znamená, že auto si i s rozbitými českými cestami poradí v klidu a komfortu, málokdy se ozve rána či pazvuk, i když auto nemá pořádně zakrytované zadní podběhy. V tomto ohledu holt Citigo funguje. Naopak v zatáčkách je měkkost a žvýkavost na denním pořádku. Pokud tedy máte malá auta na to, abyste jezdili svižně i v zatáčce, tohle nebude vám Citigo po faceliftu asi dokonale sedět. Do oblouku se mu totiž nechce, pneumaticky Ecopia od Bridgestonu začnou brzy pištět o pomoc a na celém autě lze cítit, jak se mu ostré tempo nelíbí.

Foto: Archiv Garáž.cz

Citigo však potěší drobnostmi, třeba deštníkem pod sedadlem spolujezdce či košem ve výplních dveří. Jde vidět, že nad reálnými potřebami zákazníků tady někdo přemýšlel, takže na poměry minivozů máte dostatek prostoru pro své věci.

V Česku nejsou minivozy tak v kurzu, jako v jižních státech Evropy a může se stát, že další minivůz již Škoda na rozdíl od malého SUV nepostaví. A dost možná by to byla škoda, protože na danou třídu je Citigo rozhodně nadprůměrným vozem, který jezdí pohodlně, je prostorný a vypadá šik.

Nový pořad o autech Garáž.cz!

Nezapomeňte sledovat ani třetí díl pořadu o autech z dílen Garáž.cz. Tentokrát uvidíte překonání magické třísetkilometrové rychlosti v Bentley, sběratele nákladních Tatrovek či třeba legendární dvanáctiválcové BMW! Sledujte nás zde!

Načítám