Článek
Malé přípojné „bydlíky“ jsou obvykle dvoulůžkové, případně doplněné malou přistýlkou. To však není případ tureckého Aresu 310, který se chlubí rovnou čtyřmi místy ke spaní. Pravda, dvě palandy umístěné vzadu vás sice vrátí do dětských let na nějaký letní tábor, ale z hlediska praktičnosti jde o prima řešení.
Přívěs má celkovou hmotnost 750 kg (stačí řidičák B), nicméně reálně váží o 75 kg méně. Navzdory rozměrům se však chlubí dobrou aerodynamikou, takže jsme jeho kila při tažení naším dieselovým Peugeotem 508 ani moc nepociťovali.
Jednak je to dané slušným „krouťákem“ (300 Nm) zastavěné čtyřválcové vznětové patnáctistovky a jednak povedeným tvarem „obytky“ samotné. Skutečně jsme poznali velký rozdíl, když jsme zapřáhli menší off-roadovou Carettu a poté přesedlali na Ares 310. Paradoxně se větší „bydlík“ pojmenovaný po synovi řeckých bohů táhl daleko snadněji.
Přední část přívěsu slouží přes den jako takový malý obývák s okny a stolkem, ovšem na noc ji lze proměnit na dvoulůžko o rozměrech 195 × 120 cm, to ještě doplňují už zmíněné palandy s rozměry 195 × 64 cm (každá).
Obří předností tepelně izolovaného vozidla je vlastní koupelna (80 × 80 cm) se sprchou a chemickým záchodem, přičemž odtok je standardně vyveden pod přívěs. Pokud byste ovšem toužili po nádobě na špinavou vodu či bojleru, český importér Aresu, společnost TownOut, vám jistě vyhoví.
Vytápění vnitřku zajišťuje nezávislé naftové topení, jehož nádrž najdete v předtím laminátovém úložném boxu, který lze zabezpečit zámkem. Opět tu nechybí ani USB porty nebo vnější i vnitřní diodové osvětlení.
Zkoušený Ares 310 se stabilizačními nohami je stvořený pro čtyřčlennou osádku, čemuž odpovídá i velkost přítomné lednice, nádrž na čistou vodu o objemu 55 l nebo dvouplotýnkový vařič na plyn. Jelikož se uvnitř nacházejí dvě gelové baterie o kapacitě 100 Ah, najdete tu rovněž měnič na 220 V s výkonem 1200 W.
Vzadu mezi vnějšími LED diodovými světly má své místo ještě úložný prostor pro nářadí, techniku nebo jiné užitkové věci. Boky karavanu pak lze opatřit markýzou a na střechu umístit soláry – ty v testovaném provedení jsou „naladěny“ na 150 W.
Díky vyváženosti karavanu s ním můžete manipulovat za pomoci oje klidně jednou rukou, což se hodí zejména při ladění vhodného místa pro kempování.
Můžete se tedy Turkům smát pro jejich legrační tradiční oblečení, ovšem pokud jde o obytňáky, patří v zemi půlměsíce zhotovené přívěsy k cenově dostupným a rozumně kvalitním. Jasně, že pokud budete hledat, najdete drobné nedodělky či svérázná řešení, ovšem to zase propůjčuje možnost dodatečné montáže různých doplňků, a to i svépomocí.
Ares 310 do Česka vozí společnost TownOut a v základním provedení po patřičných úpravách jej prodává od 385 990 Kč s daní. Velkou výhodou modelu je čtyřlůžkové provedení, celková hmotnost do 750 kg a vyvážená hmotnost celku, proto se karavan velice snadno táhne i za běžnými vozy nižší střední třídy, natož pak za šviháckým Peugeotem v kombíku…
Březen, obytňáky prolezem
Pokud se chystáte na letošní pražský For Caravan (17.–19. března 2023), máte se v rámci obytných přívěsů na co těšit. Mimo ústeckých „bydlíků“ Carox se na místě ukážou i ukrajinské „obytky“ Life Style Camper, jimž bude konkurovat řada jiných evropských či tureckých modelů včetně typů Decamp. Nebude chybět ani TownOut, který slibuje velkou podívanou a premiéru nových produktů.