Hlavní obsah

Sériová verze konceptu BMW i4 půjde po krku Tesle

Foto: BMW

BMW v elektrické ofenzivě trochu zaostává. Pravda, první sériově vyráběný elektromobil představilo BMW už před sedmi lety (šlo o svérázného městského prcka i3), jenže na masový elektrifikovaný model stále čekáme. Letos to snad dožene elektrický městský prcek MINI Cooper SE a SUV s názvem iX3. Příští rok se potom dočkáme sériové verze sedanu, který chce z královského trůnu sestřelit Teslu Model 3.

Článek

Nenechte se zmást – BMW označuje i4 jako koncept, ale prakticky jde o hotovou podobu budoucího sériového auta, na kterém se budou měnit už jen detaily. Jeho základní tvary se budou z velké části shodovat s řadou 4 Gran Coupe, která se zanedlouho představí, ale elektrická varianta se bude výrazně odlišovat čistším (čtěte „aerodynamicky účinnějším“) a progresivnějším designovým jazykem.

BMW i4 bude vyzbrojené nejmodernější pátou generací elektrického pohonu, který integruje elektromotor, jednostupňovou převodovku a elektroniku do jednoho celku. V podlaze je pak zabudovaný bateriový set o kapacitě 80 kWh, jenž by měl poskytnout dojezd až 600 km (podle WLTP). Díky 530 koním roztáčejícím zadní kola by mělo i4 zrychlit na stovku za pouhé 4 sekundy, což jsou parametry hodně podobné ryze sportovnímu monstru M3. Bleskově rychlé bude i nabíjení výkonem až 150 kW, které z nuly nabije baterii na 80 % za pouhých 35 minut.

Interiér je v moderním duchu minimalistický, vzdušný a prosvětlený – nejen vysokou mírou prosklení (včetně panoramatického okna), ale také světlými materiály a bohatým ambientním osvětlením. Architektura staví na dvou obrovských displejích, jeden z nich je přímo před řidičem a supluje palubní přístroje, druhý uprostřed je vyhrazen infotainmentu a ovládá se dotykem nebo otočným ovladačem iDrive na středové konzoli (případně i hlasovými pokyny a gesty).

Poslední novinkou i4 je inovované logo umístěné na přídi i zádi (BMW naštěstí nepřešlo na „čínskou“ módu nápisu na víku kufru) – pořád kombinuje tradiční vzor s barvami Bavorska (tedy „roztočenou vrtuli“ pro méně znalé) s nápisem BMW, ten však již není na černém okruží, ale je průhledný, takže nápis BMW má podkres barvou laku. Celé logo působí více dvoudimenzionálně (tedy méně prostorově), což je prý dnes v digitální době nezbytné (nedávno podobnou evolucí prošel i znak Volkswagenu).

Foto: BMW

Nové logo je jen decentně odlehčená verze toho starého

Jestli se vám nová i4 líbí, tak se už můžete těšit na rok 2021, kdy sériová verze začne sjíždět z mnichovské linky spolu s běžnými vozy řady 3 a 4. Měla by se Tesla začít bát? Podle nás rozhodně ano!

Načítám