Článek
Před několika dny řádně nadzvedl všechny zaryté vyznavače značky Škoda, a hlavně i její samotné zaměstnance, Michael Jost, ředitel VW pro produktovou strategii, který řekl, že se koncern bude snažit všech svých dvanáct značek více diferenciovat, přičemž Škodovku vidí jako konkurenta pro značky Dacii, Kia a Hyundai: „Škoda by mohla naopak ještě lépe fungovat na trzích východní Evropy, kde zákazníci hledají především dostupnost a funkčnost,“ řekl doslova.
Je jasné, že tohle nemohlo zůstat bez odezvy. Odbory ve Škodovce už chystají petici, neboť nechtějí, aby změna koncernové strategie poškodila značku Škoda, což by se dotklo rentability výroby, potažmo jejich platů. Zbystřila konkurence, ozvalo se i pár politiků. Šéf Škody Bernhard Maier okamžitě přispěchal s dopisem zaměstnancům, kde vysvětluje, že Škoda už několik let naplňuje jasně nastavenou strategii značky a produktovou strategii, která je celosvětově velice úspěšná, na čemž se nic měnit nebude. Teď, na summitu Smart Mobility v Izraeli, to pro magazín Autocar ještě dál vysvětlil, a potvrdil tak slova šéfa koncernu Volkswagen Herberta Diesse, který na premiéře nového Golfu řekl, že jde o zvýšení výrobních kapacit značky Škoda, nikoliv o nové zacílení.
„Naše auta nabízí za rozumné peníze spolehlivost a prostornost. Více auta za méně peněz, chtělo by se říct,“ cituje Autocar šéfa Škodovky Bernharda Maiera. „Naše auta najdete například v segmentu A, ale s přístupem A plus. Je to v podstatě chytře nastavené podhodnocení, které nám pomohlo najít zákazníky. A v této strategii budeme pokračovat.“
Maier taky řekl, že automobilka by mohla do budoucna přijít s dalšími modely, ale nespecifikoval jakými. Odpověděl tak, že aktuálně značce chybí výrobní kapacity a poptávka je vyšší než nabídka. „Hledáme nová výrobní zařízení, potřebujeme větší kapacity, a to zejména pro uspokojení prodejů v Evropě. Jakmile toho dosáhneme, můžeme se začít zajímat o rozšíření našeho sortimentu – soustředit se budeme na základní segmenty.“
Podle zákulisních informací by měly dál představovat vrchol nabídky modely Kodiaq a Superb, případně nová velká elektrická SUV, ale měla by se rozšířit modelová nabídka směrem dolů. Aktuálně nejmenším autem je přitom malé Citigo, které se objevilo čerstvě jako elektromobil. Bude tedy další malé SUV, případně nějaký malý šikovný kombík? Nebo se snad Škodovka víc rozmáchne na stále sílícím trhu v Indii a přijde s opravdu levným autem? Každopádně je jisté, že koncern si velmi dobře rozmyslí, jestli Škodovce přistřihne křídla. Po Porsche je totiž právě ona jeho druhým zlatým vejcem, co se rentability týče, neboť její zisky dlouhodobě rostou ještě rychleji než její prodeje.