Hlavní obsah

První dojmy: Hyundai i30 N - nadějný začátek nové éry!

Foto: Archiv Garáž.cz

V Düsseldorfu včera probíhala světová premiéra hned dvou nových vozů značky Hyundai. Jednalo se o stylový model i30 Fastback a sportovní hothatch i30 N. A my jsme byli u toho, takže přinášíme naše první dojmy.

Článek

Jihokorejský Hyundai je stále rychle se rozvíjející automobilkou, která nyní vstoupila do nových vod. Poprvé automobilky představila opravdový dospělý ostrý hatchback, a to model i30 N. Ostatně tato varianta byla ohlašována již před čtyřmi lety, kdy značka oznámila, že vstupuje do světa WRC. I díky tomu zde nyní máme silniční stroj pro automobilové nadšence.

Foto: Archiv Garáž.cz

Včera jsme vám již přinesli detailní informace o voze, ale pojďme si zopakovat základy. Jedná se o pětidveřový ostrý hatchback s pohonem předních kol. Pod kapotou najdete dvoulitrový turbomotor, a to s výkonem 250 nebo 275 koní a točivým momentem 353 N.m. Vyšší výkon dostane varianta Performance, která bude standardně obouvat devatenáctipalcová kola a bude se lišit i v dalších detailech. Maximální rychlost je 250 km/h, zrychlení z nuly na stovku proběhne za 6,4 respektive 6,1 sekundy. A to už zní jako nadějná čísla.

Foto: Archiv Garáž.cz

V rámci premiéry se ukázala rovnou posílená verze Performance a nutno říci, že auto vypadá zajímavě. Je to spíše decentní hothatch ve stylu Golfu GTI a sama automobilka říká, že tohle auto dokáže díky pětici jízdních režimů fungovat jako každodenní stroj i zábavná okruhová střela, stačí si jen vybrat. Tyto jízdní režimy se pak přepínají přímo na volantu dvěma velkými tlačítky.

Foto: Archiv Garáž.cz

Zajímavé detaily? Tak třeba třetí brzdové světlo integrované do spoileru, které svítí ve tvaru trojuhelníku. Dvě koncovky výfuku. Anebo také nádechy v nárazníku, které vedou vzduch k brzdám, aby se lépe chladily. Zdá se, že tým pod vedením Alberta Biermanna, bývalého šéfa divize M od BMW, nechtěl nic podcenit.

Foto: Archiv Garáž.cz

Ostatně to se ukazuje rovněž v interiéru. Hluboká sedadla obepínají tělo a dovolují nízký posaz. Pozice za volantem je velmi dobrá a z hlediska řidičského jsou zde všechny nástroje pro přesné řízení vozu za každé situace, tedy manuální převodovka i mechanická ruční brzda. Zbytek interiéru působí poměrně obyčejně, ovšem jen do doby, kdy se podíváte do kufru. Tam se totiž vystavuje rozpěra, která má zlepšit tuhost vozu.

Foto: Archiv Garáž.cz

V dané třídě je již obvyklé, že vozy mají mechanický samosvorný diferenciál. Je tedy trochu škoda, že Hyundai přichází pouze s funkcí eLSD, což bude, obáváme se, jen přibrzďování kol. Nicméně nemáme se prý bát, že by to nefungovalo, protože nápravy jsou u vozu úplně jiné, než u běžného Hyundaie i30, což opět potvrzuje, že tady se myslelo na komplexní nastavení vozu. A další věci, které se hodí vypíchnout? Software převodovky zvládá sám dávat meziplyny, tlumiče jsou adaptivní a stabilizace se dá zcela vypnout. Navíc je zde výfuk s klapkami, u kterého se tedy dá nastavit, jak intenzivní zvuk bude. My jsme měli možnost poslechnout si vytáčený motor na místě a nechybělo ani pořádné prskání a střílení do výfuku. Zvukový projev připomínal Ford Focus RS v nejhlasitějším režimu.

Foto: Archiv Garáž.cz

Celkově mám z auta lepší dojem, než jsem čekal. Působí to jako poctivě postavený stroj, kde se hledělo na opravdovou funkčnost. Žádná zbytečná cingrlátka v interiéru, přehnané bodykity, ale spíše zaměření na řidiče a poctivou techniku. Doufejme, že se nám tento dojem s prvním svezením potvrdí!

Načítám