Článek
BMW a Mercedes
Německé prémiové automobilky přivezly do Ženevy své nejsilnější zbraně, takže skutečně bylo na co se dívat (ačkoliv u BMW to byl především festival gigantických ledvinek)...
Peugeot a Citroën
Peugeot se blýskl dvěma atraktivními novinkami – druhou generací městského hatchbacku 208, která má tolik stylu a talentu, že musí otevřeně pomýšlet na titul nejprodávanějšího auta segmentu (takže jde po krku novému Cliu, které se v Ženevě také představilo), a plug-in hybridní výkonný koncept 508 Sport Engineered, který ukazuje, že zábava za volantem s přechodem na elektrický pohon neumře.
Toyota a Lexus
Toyota přivezla do Ženevy novou masovou Corollu, jejímž úkolem je dobít největší segment evropského automobilového trhu (kompaktní rodinná auta), ale i vzrušující Supru, která si má získat srdce fanoušků sportovních aut. Lexus se na svém stánku pochlubil novým LC Convertible, které z nádherného kupé LC dělá úžasnou silniční jachtu. A pochopitelně nemohl chybět ani zbytek modelové nabídky...
Koncern FCA
Největší hvězdou expozice koncernu Fiat-Chrysler je nový prémiový crossover Tonale, který se Alfě Romeo ohromně povedl. Další významnou novinkou je Renegade PHEV, pionýr elektrifikace vozů koncernu, jehož 240koňové plug-in hybridní ústrojí se rychle rozšíří i do dalších vozů pod křídly FCA.
Sportovní a supersportovní vozy
Ženevské výstaviště je v první řadě prošpikováno elektromobily a vizemi mobility budoucnosti, ovšem najde se tu něco pro každého. Nadšenci si tak mohou vybírat z nepřeberného množství sportovních a supersportovních vozů.
Futuristické koncepty a úžasné veterány
Na autosalonech se také setkává moderna s historií – kousek od sebe tu stojí fascinující designové koncepty věštící blízkou i vzdálenější budoucnost a historická auta, u kterých srdce zaplesá.
Stánek Škoda Auto
Pro našince asi nejzajímavější stánek vůbec. Tuzemská automobilka přivezla do Ženevy vedle předem oznámených novinek taky koncept elektrického „kola“, pojmenovaného Klement. To však postrádá klasické šlapky a při pohonu spoléhá na elektromotor o výkonu 4 Kw, umístěný v náboji zadního letmo zavěšeného kola.
Snímky z výstaviště
Prohlédněte si atmosféru na výstavišti. Haly a jejich stánky se v první novinářský den hemží novináři a pozvanými hosty, bedlivě zkoumajícími všechny představované novinky. A je jich opravdu požehnaně.
Elektrizující stánek Audi
Na stánku Audi je to hodně o zásuvkách, zeleném smýšlení, ale i o ohromných točivých momentech elektromotorů a s nimi spojených technologiích.