Článek
Když Porsche v roce 1987 představilo typ 911 Clubsport 3.2, vzpomínalo ve velkém právě na model 911 RS 2.7. Nový typ byl totiž hlavně o odlehčení. Proto neměl elektricky stahovatelná okna a nastavitelná sedadla, klimatizaci a dokonce ani rádio. Ušetřilo se celkem 70 kg a auto tak vážilo jen 1097 kg.
Porsche si s ním ale pochopitelně vyhrálo i jinak a naladilo mnohem sportovněji podvozek. Šestiválec 3.2, plochý a vzduchem chlazený, byl naladěn dokonce na 231 koní v 5900 otáčkách. O 1100 otáček níž se nacházelo maximum točivého momentu, konkrétně 284 Nm. Abyste se dostali k maximálním hodnotám, stačilo citlivě pracovat s manuálním pětikvaltem.
Porsche vyrobilo jen 340 aut, většinu z nich v bílé barvě. A také skoro na všech byly polepy s nápisem Carrera, které připomínaly legendární původní verzi RS 2.7. Kromě jediné verze targa byly všechny ostatní vyrobené kousky klasickým kupé. Za svého potomka se ale původní RS nemuselo stydět, spartánskostí a jízdním projevem mu Clubsport byl velmi podobný. Maximální rychlost byla 245 km/h a na stovce jste s Carrerou byli za 5,9 sekundy. Dnes vám bude už jen vydělávat.
Foto: AutoWP a O. Kroutil