Hlavní obsah

Patnáct nejrychlejších Ferrari na testovací trati Fiorano

Foto: Ferrari

Na legendární testovací trati Fiorano musí každé Ferrari ukázat, co v něm je. Závodní i silniční, bez rozdílu. Tady je 15 nejrychlejších a nejzajímavějších silničních Ferrari, která kdy ochutnala jeho asfaltový povrch!

Článek

Na konci ulice Viale Gilles Villeneuve v italském Maranellu najdete okruh Fiorano. Trať ve tvaru osmičky s délkou 2 997 metrů a šířkou něco málo přes osm metrů slouží od dubna roku 1972 jako testovací trať Ferrari, a to jak pro silniční auta, tak pro Formuli 1 a další závodní speciály. A taky zde najdete původní dům Enza Ferrariho.

Trať byla postavena v roce 1972 a původně měla tři kilometry. V roce 1992 byla přidána šikana, ale o čtyři roky později byl okruh opět upraven. Trať má tvar nepravidelné osmičky a jednotlivé zatáčky nápadně připomínají zatáčky jiných okruhů. Střídání rychlých a pomalých zatáček má svůj důvod, extrémně totiž zatíží podvozky a brzdy aut, takže inženýři tady mohou rychle získat tolik potřebná data k dalšímu vývoji a úpravám. Ostatně podívejte se, jak vypadá Fiorano z kokpitu.

Trať může být celá kropená a okruh je osázen senzory pro rychlé a detailní vyhodnocování všech údajů. Ferrari trať využívá v podstatě každý den, testuje sériová auta, prototypy, závodní vozy nebo tady dělá akce pro svoje zákazníky či novináře.

Ale dost řečí. Jednou z nejsledovanějších číslovek při prezentaci každého nového Ferrari je jeho čas na Fioranu. Tady je patnáct časů pečlivě vybraných modelů, které jsou stejně výjimečné jako trať samotná.

Ferrari Testarossa: 1 m 40,6 s

Foto: Ferrari

Dvanáctiválcové Ferrari, které je dnes sběratelskou ikonou

Ferrari 288 GTO: 1 m 36 s

Foto: Ferrari

Model 288 GTO (1984–1986) byl vyroben jako závodní auto, ale nakonec se jím nikdy nestal

Ferrari F355: 1 m 34 s

Foto: Ferrari

Třistapadesátpětka je v současnosti vyhledávaným youngtimerem

Ferrari 550 Maranello: 1 m 32,53 s

Foto: Ferari

Dvanáctiválec a mohli jste ho mít ještě s manuální převodovkou!

Ferrari F40: 1 m 29,6 s

Foto: John Clower/ Supercar Driver

Ferrari F40 dozoroval ještě samotný Enzo Ferrari

Ferrari F430: 1 m 27 s

Foto: Ferrari

K F360 jste možná mohli mít připomínky, tohle je ale auto bez chyb

Ferrari F50: 1 m 27 s

Foto: Ferrari

Ferrari F50 vzniklo s jasným odkazem na tehdejší monopost Formule 1

Ferrari 599 GTB Fiorano: 1 m 26,5 s

Foto: Ferrari

Takto vypadá Ferrari 599 GTB Fiorano v plné síle

Ferrari 458 Italia: 1 m 25 s

Foto: Ferrari

Těžko uvěřit, že osmiválcové bejby Ferrari může být na Fioranu téměř stejně rychlé jako bájné Enzo

Ferrari Enzo: 1 m 24,9 s

Foto: Ferrari

Tohle ferrari bylo z těch aut, která definovala novou třídu hypersportů

Ferrari 458 Speciale: 1 m 23,5 s

Foto: Ferrari

Ferrari 458 Speciale je jedním z aut, která překračují zvukový limit 95 decibelů

Ferrari 488 Pista: 1 m 21,5 s

Foto: Ferrari

Auto, které se prodávalo dráž, když už nebylo nové

Ferrari F12tdf: 1 m 21 s

Foto: Silverstone Auctions

Ferrari F12tdf je spíš sběratelská záležitost než auto na okruh

LaFerrari: 1 m 19,7 s

Foto: Ferrari

Věděli jste, že jedno je i v Česku?

Ferrari SF90 Stradale: 1 m 19 s

Foto: Ferrari

Nejrychlejší silniční auto na Fioranu. Zatím. Jak dlouho mu to vydrží?

Tak co? Které z nich byste chtěli zaparkovat ve své garáži?

Související témata:
Načítám