Hlavní obsah

Originální BMW R100 RS, které má stylu na rozdávání

Foto: Kingston Customs

Good Ghost je originální stavbou, která sice nemá žádnou historickou hodnotu, ale dostane vás svým řemeslným zpracováním a nápaditostí!

Pokud jste fanouškem steampunku, líbil se vám film V zajetí rychlosti (The World’s fastest Indian), máte rádi staré motocykly BMW nebo prostě cokoliv starého s puncem originality, tak vás tato kreace nadchne! Žádná historická hodnota, žádný pohnutý příběh ani žádné extrémní výkony! Jen ocelový plech, úžasný dvouválcový boxer a stylu na rozdávání plnými hrstmi.

Článek

Stroj jménem Good Ghost je zkrátka „jen“ povedenou motocyklovou stavbou Dirka Oehlerkinga z dílny Kingston Customs a má další dva sourozence - Bílý a Černý přízrak.

Foto: Kingston Customs

Celá hliníková kapotáž váží pouhých 21 kilogramů a je samozřejmě vyrobená ručně

Tato úprava se odkazuje na staré rychlostní speciály, které závodily na solných pláních Boneville, ale pod celohliníkovým kabátem není žádná závodní reinkarnace boxeru od BMW, ale původní motor, který prošel generální opravou. Karoserie, páky řazení i nožní brzdy je stejně jako nášlapy z hliníku. Vše bylo vyrobeno ručně, ostatně jako nová palivová nádrž. Ručně vyrobeno je i kompletní výfukové potrubí z nerezové oceli. Přední ledvinky na karoserii odkazují na historii BMW a pobavila nás jejich velikost, která se úplně hodí k dnešnímu designu BMW. A pohled zepředu je pak jednoduše fenomenální – kdo z vás četl knížky od Julese Vernea?

Kingston Customs v kratičkém materiálu na svých webových stránkách opakovaně zmiňují, že motocykl nebyl postaven jako showbike, ale stroj, se kterým se dá jezdit. Vyklápěcí boky na stranách jsou pečlivě čalouněné broušenou kůží, podobně jako sedlo, a najdete v nich malou kempingovou sadu na jedné straně a nářadí na straně druhé. Pod sedlem je pak úložný prostor, který se čirou náhodou přesně hodí na láhev vína… Stačí se podívat do fotogalerie a je vám jasné, že tady se někdo opravdu vyřádil. KN filtr, tlumič YSS, speciální pneumatiky Metzeler ME a spousta detailů dotvářejí dokonalý dojem.

„Nejnáročnější a zároveň nejzajímavější součástí mé práce byl design. Chtěl jsem navrhnout a postavit závodní motocykl, který má duši,“ říká Oehlerking. „Měl jsem rám motorky a v ní motor, zbytek jsem tvořil za pomoci drátů, kartonu a lepicí pásky. Nechtěl jsem sedět v kapotovaném motocyklu, ale jezdit na něm.“

Motocykl Good Ghost je vystaven v Haas Moto Museum v Dallasu, ale jeho tvůrce doufá, že s ním jednou vyjede na Festival rychlosti v Goodwoodu. A my dodáváme, že pak by si to zasloužilo i nějaký ten kratší výlet, třeba do Alp.

Načítám