Článek
Podobně jako má Ford Focus RS speciální Drift tlačítko, má Ford Raptor tlačítko Baja, které přepne vůz do extrémního režimu, v němž si poradí s jakoukoliv překážkou. A protože taková fíčura potřebuje patřičnou reklamu, poslala automobilka Raptora ještě před zahájením prodejů na start slavného závodu Baja 1000. Bylo to poměrně odvážné gesto, protože tenhle brutální podnik často nedokončí ani mnohé speciály, natož skoro sériový Raptor. Možná i proto s ním úspěšný závodník a majitel závodní stáje Greg Foutz jel poměrně konzervativně, cílem bylo především dokončit. I tady se ovšem skrývá háček, protože Baja 1000 má časový limit, do kterého se musí závodníci vejít.
Foutz nechtěl sobě ani automobilce uříznout ostudu, která by pramenila z toho, že se Raptor rozbije po cestě na kusy, nebo přijede do cíle příliš pozdě. Časový limit šestatřiceti hodin vypadá poměrně slibně, ale víc než 850 mil dlouhou smyčku nelze jet tryskem, některé pasáže jsou mimořádně zákeřné. Foutz to nakonec stihnul za 35 hodin 59 minut a osm sekund. Ano, pouhých 52 sekund před uplynutím limitu, to celé na trati dlouhé 850 mil. Tomu se říká timing. Časově ho sice trumfnul legendární Rod Hall v upraveném Hummeru H1 a pár bláznů na Land Cruiserech, ale důležité je, že Raptor uspěl... a pak v klidu odjel po vlastní ose do 400 mil vzdálené garáže. Tlačítko Baja si tedy evidentně zaslouží.
A jen tak pro porovnání, za kolik trasu ujel vítěz na speciálně upraveném trophy trucku od Fordu: Za méně než polovičku... konkrétně 17 hodin 12 minut a 58 sekund, což znamená průměrnou rychlost skoro 80 km/h. Jestli jste někdy pár záběrů z Baja 1000 viděli, tak jistě chápete, že to vyžaduje nervy ze železa.