Hlavní obsah

Za tohle auto bychom brečeli: Nový Nissan Patrol sice přišel o V8, ale vypadá úchvatně! U nás si ale musíme nechat zajít chuť

Foto: Nissan

Sedmá generace Nissanu Patrol spatřila světlo světa a ukázala se ve zbrusu novém moderním hávu. Milovníci osmiválců nicméně mají důvod k slzám, zatímco vyznavači spolehlivých motorů slaví. A přesto, že auto nasedlo na současnou digitální vlnu, nezapomnělo na základní ergonomické potřeby většiny řidičů.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Nissan Patrol začal svůj život v 50. letech jakožto klon Jeepu Willys a měl vždy dlouhý životní cyklus. Vždyť donedávna poslední šestá generace byla představená už v roce 2010 a náhrada za ni dorazila až teď, tedy o 14 let později.

Velkou ztrátou nové generace je nicméně absence přirozeně dýchajícího vidlicového osmiválce, a to i u severoamerického provedení nazvaného Armada. Na druhou stranu automobilka neoznámila, že by novinku nějakým způsobem elektrifikovala, což je na rok 2024 až nezvyklé.

Na premiéře sedmého Patrolu v Abú Dhabí byl vyzdvihován vrcholný, dvakrát přeplňovaný, zážehový 3,5litrový šestiválec o výkonu 425 koní a točivém momentu 700 Nm, který přenáší na obě nápravy devítirychlostní automat.

Foto: Nissan

Nissan Patrol přišel o atmosférický osmiválec, na některých trzích však dojde na atmosférický šestiválec.

Jenže některé trhy se dočkají i atmosférického 3,8litrového šestiválce naladěného na výkon 316 koní a sílu 386 Nm, opět přenášenou na všechna čtyři kola skrze devítirychlostní samočinnou převodovku.

Zástavba přirozeně dýchajícího motoru jednak znamená nižší cenu a také potenciálně větší spolehlivost pohonu. Negativa se pak nejspíš odrazí na vyšší spotřebě paliva. A co diesel? O něm se výrobce nezmiňuje…

Zaměřeno na luxus

Kromě fungl nové karoserie nabídne svěží Patrol přepracované adaptivní diodové světlomety, 22palcová litá kola, dvoubarevné lakování, světelnou projekci prvního Patrolu a nápis „od roku 1951“, adaptivní vzduchové odpružení nebo několik jízdních režimů.

Foto: Nissan

Nissan nezapomněl ani na fyzické ovladače.

Interiéru plnému kůže dominuje sdružený displej online infosystému a přístrojového štítu, ovšem výrobce nezapomněl na základní ergonomii, proto centrální tunel stále disponuje souborem fyzických ovladačů. Za to velká pochvala.

Automobil dále přijíždí vybaven technologií poloautonomního řízení, 3D panoramatickým kamerovým systémem, sedmi airbagy a armádou asistenčních systémů.

O výkonnějším sportovním provedení Nismo zatím nebyla oficiálně řeč, ovšem mnozí odhadují, že se dynamičtějšího a o něco nadopovanějšího sedmého Patrolu nejspíš dočkáme. Ostatně minulá generace ho nabídla, stejně tak jej má i plně elektrická Ariya nebo japonský Skyline. Tak proč ne „pátrač“…

Prodeje sedmého Nissanu Patrol začnou už 1. listopadu 2024 ve Spojených arabských emirátech, Saúdské Arábii a na Středním východě. Sesterského modelu Armada se zase zkraje roku 2025 dočkají klienti ve Spojených státech amerických, pod názvem Patrol zamíří i do Austrálie. Evropa má už léta smůlu a na tom se nic nezmění. Nissan Patrol se u nás oficiálně prodávat nebude.

Načítám