Hlavní obsah

Kia EV6 po faceliftu je všechno, jen ne levná. Svoji cenu obhajuje schopnostmi i výbavou

Foto: Kia

Jihokorejská automobilka Kia uvedla na český trh svůj modernizovaný elektrický crossover EV6. Cena auta není nízká, ovšem odpovídá jeho schopnostem a výbavě. I to ukazuje, jak moc se značka za poslední roky vyšvihla.

Článek

Ekvivalent pro levné korejské auto už není značka Kia. Výrobce spadající pod křídla automobilky Hyundai se zkrátka vydal do dražších vod, velkým modelem EV9 dokonce atakoval prémii.

Ani elektromobil EV6 neplatí za levný, ale spíše za technologicky zajímavý a schopný. A protože vůz nedávno prošel modernizací, bylo jen otázkou času, kdy dorazí i s cenami na náš trh. A ten čas právě nadešel.

Model se prodává ve třech výbavových stupních, volíte mezi dvěma akumulátory a dvěma pohony.

Základem je varianta EV6 Air, která nabízí diodové lampy, automatické přepínání dálkových světel, sklopná zrcátka v elektrice, 19palcové disky, duální klimu, bezklíčový vstup i start, navigaci, zadní parkovací kameru, adaptivní tempomat, čalounění látka/koženka, přední a zadní parkovací senzory, palubní nabíječku 11 kW a velký balík asistentů.

Výbava je spojená s jednomotorovým pohonem zadních kol o výkonu 170 koní (350 Nm), trakčním akumulátorem o kapacitě 63 kWh a dojezdem na jedno nabití až 428 km.

Foto: Kia

I po modernizaci platí EV6 stále za takové pojízdné UFO.

Prostřední výbava EV6 Earth přináší navíc vyhřívaná přední sedadla a volant, koženkové čalounění sedadel, zásuvku na 230 V plus adaptér na živení ostatních spotřebičů energií V2L a možnost volby některých výbavových paketů.

Klíčovým je zde nicméně pohon zadních kol realizovaný rovněž jedním elektromotorem, ovšem o výkonu 229 koní (350 Nm). Větší je i trakční akumulátor s kapacitou 84 kWh, díky němuž Kia EV6 Earth ujede na jedno nabití až 582 km s 19palcovými koly.

Foto: Kia

V interiéru se výrobce zaměřil na recyklované materiály a úplně opustil tradiční kůži.

Vrcholné provedení EV6 GT-Line se pyšní sportovně laděným exteriérem, 20palcovými disky, předními adaptivními LED světlomety, elektricky ovládaným víkem kufru, čalouněním ze semiše a koženky, elektricky nastavitelnými sedadly vpředu s výhřevem i ventilací, sportovním volantem nebo bezdrátovou nabíječkou mobilů.

Trakční akumulátor nabídne kapacitu 84 kWh a ve verzi s pohonem zadních kol výkon elektromotoru 229 koní (350 Nm). Pokud zvolíte čtyřkolku, stoupne výkon na 325 koní (605 Nm), ovšem dojezd klesne na 546 km.

Foto: Kia

Modernizovaná Kia EV6 a její ceník.

A teď k cenám. Kia EV6 Air stojí od 1 169 980 Kč, zatímco EV6 Earth s prodlouženým dojezdem od 1 354 980 Kč. Sportovněji střižené GT-Line koupíte v zadokolce od 1 439 980 Kč a od 1 539 980 Kč ve čtyřkolce. Tovární záruka je 7 let nebo 150 000 km, první 3 roky jsou bez omezení kilometrů.

Načítám