Hlavní obsah

Jedinečné ostré Toyoty GR Yaris se prodaly za naprostý balík. Výtěžek si automobilka nenechá v kapse

Foto: Toyota ČR

Pokud by šlo o standardní aukci, mohla by si automobilka mnout ruce, jak parádně vydělala. České zastoupení Toyoty ovšem jedinečné GR Yarisy nevydražilo pro zisk, ale pro dobročinné účely. Tak za kolik se čtyři limitky pojmenované po pilotech Ogier a Rovanperä prodaly?

Článek

Pro celý svět bylo vyrobeno pouze 200 kusů od každé edice. Do Evropy se pak dostalo 100 kusů Rovanperä Edition a 100 kusů Ogier Edition. Do Česka tuzemské zastoupení Toyoty přivezlo rovné čtyři kusy, dva od každé edice.

Foto: Toyota

Speciální edice GR Yaris vydělaly balík. Peníze půjdou na dobrou věc.

Namísto pompézní představovačky s cílem vydělat co nejvíce peněz na svoje konto se česká Toyota rozhodla jít úplně jiným směrem. Uspořádala veřejnou dražbu a všechny vozy na ní prodala. Zisk si ovšem zastoupení nenechá v kapse, ale poputuje na různé charitativní organizace.

Jednou z konkrétně jmenovaných byla Nadace policistů a hasičů, jejíž cílem je pomoci zlepšit životní podmínky dětem policistů a hasičů, kteří zemřeli při výkonu služby nebo v přímé souvislosti s ní.

Aukce se konala v pražském hotelu Hilton a přilákala 10 vážných zájemců, kteří utratili celkem 9,5 milionu korun. Základní vyvolávací cena byla 1,8 milionu korun (standardní GR Yaris stojí od 1 249 000 Kč), ovšem finální částky hravě přesáhly dva miliony.

Zájemci získali edici Ogier za 2 200 000 Kč a 2 470 000 Kč, zatímco edice Rovanperä se prodala za 2 410 000 Kč a 2 420 000 Kč.

Připomeneme, že GR Yaris Ogier nabízí dva speciální režimy pohonu všech kol, matně šedý lak, 18palcová kola BBS, unikátní přístrojovku nebo specifické dekory.

Edice Rovanperä je rovněž vybavena dvěma vlastními jízdními režimy, dále trojbarevným lakováním karoserie, nastavitelným křídlem, emblémy odkazujícími na úspěchy ve WRC, 18palcovými koly a specifickými barevnými ozdobami.

Aukci vedl renomovaný tým stojící za dražbami Retro Garáž, proto o profesionalitu nebo vzrušující boj přihazujících nebyla nouze. Šlo také o unikátní událost svého druhu, protože v Česku se nová auta příliš nedraží, zatímco veteránské vozy jedou jak na běžícím pásu.

Načítám