Článek
Čím jiným začít než cenou. Slibovali jsme nejlevnější „šestsetpadesátku“ českého trhu, takže – standardní Jawa 650 OHC přijde na parádních 139 700 Kč s daní, za model Jawa 650 OHC Sport pak zaplatíte 143 700 Kč. Opět samozřejmě s daní. Provedení Sport se proti výchozí 350 OHC odlišuje kapkovitou nádrží, vyššími blatníky a řídítky s hrazdou. Těmito prvky navazuje na úspěchy československých motorek na slavné Šestidenní.
U obou verzí si pak můžete pořídit příplatkovou výbavu třeba v podobě větrného štítku, zadního a bočního nosiče kufrů nebo padacího rámu.
Ještě na chvilku k standardní Jawě 350 OHC. Ani nemusíte být kdovíjakým znalcem motorek, abyste v tvarech novinky identifikovali jednostopou legendu z největších – Jawu 350/634. I já, dnes takřka čtyřicetiletý, jsem na „třipade“ dělal autoškolu. Nikdy nezapomenu, jak se statečně prala se mnou a hřmotným instruktorem za zády. Původní Jawa 350/634 se vyráběla mezi lety 1974 až 1984.
Novinku pohání čtyřdobý jednoválec s objemem 644 cm³, chlazen je olejem a vzduchem. Nejvyšší výkon dosahuje 29,4 kW (rovných 40 koní) při šesti tisících otáčkách, na obou kolech jsou kotoučové brzdy, nechybí ani ABS. Sedačka je 780 mm vysoko, provozní hmotnost činí 181 kg a do nádrže se vejde třináct litrů paliva (výrobce udává spotřebu 4,2 litru). Maximálka? S novou Jawou 650 OHC se rozjedete až na 150 km/h.
Těšíte se? Na novinku nebudete čekat dlouho, u prodejců se Jawa 650 OHC objeví už v létě tohoto roku!
Technické údaje Jawa 650 OHC | |
Motor | čtyřdobý jednoválec |
Rozvod | OHC |
Objem motoru | 633 cm³ |
Chlazení | olej/vzduch |
Nejvyšší výkon | 29,4 kW při 6000 ot./min |
Přední odpružení | teleskopická vidlice 41 mm |
Přední brzda | kotoučová 320 mm |
Zadní brzda | kotoučová 240 mm |
Přední pneumatika | 100/90-19" |
Zadní pneumatika | 130/70-18" |
Délka | 2110 mm |
Šířka | 780 mm |
Výška | 1170 mm |
Rozvor | 1420 mm |
Výška sedačky | 780 mm |
Provozní hmotnost | 181 kg |
Objem nádrže | 13 l |
Spotřeba | 4,2 l/100 km |
Maximální rychlost | 150 km/h |