Hlavní obsah

Škoda nabízela poslední auto svého druhu, navíc za super peníze. Dnes už nejde objednat, v inzerci je s pořádnou přirážkou

Foto: Škoda Auto

Kufr Fabie Combi s objemem 530 litrů výrazně překonává i o třídu větší hatchbacky.

Zájemci o malý levný kombík měli pár let dozadu celou řadu možností. Situace na automobilovém trhu se však dramaticky změnila. Jako poslední jej v Evropě nabízela Škoda, i ta už ale s populární Fabií Combi vyklidila pole definitivně. Příležitost k jejímu pořízení má už jen hrstka šťastlivců.

Článek

Již od první generace se Fabia nabízela s vícero karoseriemi. Na přelomu tisíciletí debutoval nový model z Mladé Boleslavi jako hatchback, necelý rok od premiéry na autosalonu ve Frankfurtu 1999 přijel praktičtější kombík a paletu uzavřel nepříliš vzhledný sedan. U něj se od druhé generace upustilo a na výběr zůstalo jen tzv. krátké a dlouhé provedení.

Fabia Combi slavila velký úspěch nejen na českém trhu. Od zahájení prodejů první generace se dodalo přes 360 000 kombíků do Německa, 270 000 kusů zůstalo v ČR, zhruba 120 000 těchto automobilů si pořídili polští motoristé. Ač měla prodejně nejvýraznější úspěch generace první, i té třetí se napříč světem prodalo přes 410 000 kusů.

V roce 2021 však Škoda oficiálně oznámila, že s kombíkem se pro čtvrtou generaci Fabie nepočítá. Překvapení bylo o to větší, neboť ještě o pár měsíců dříve vedení značky potvrdilo její vývoj, přičemž dorazit měla krátce po hatchbacku. Vždyť za její vznik intenzivně bojoval i tehdejší šéf Škody Thomas Schäfer. „Za Fabii Combi mi srdce krvácí, ale musíme jít dál. Bylo to rozhodnutí, které jsme museli udělat,“ řekl po oznámení jejího konce.

Tour na rozloučenou

Na rozloučenou připravila Škodovka pro třetí a dosluhující generaci Fabii Combi Tour, tedy zvýhodněnou rozlučkovou edici, která se nějaký čas nabízela vedle generace čtvrté a bodovala třeba 530litrovým kufrem. Měla výhradně motor 1.0 TSI o výkonu 70 kW a na výběr dávala mezi pětistupňovou manuální a sedmistupňovou samočinnou převodovkou. Ceník edice Tour s výbavou Active začínal na sympatické částce 359 900 Kč, za automat se připlácelo čtyřicet tisíc. Pro náročnější zákazníky byly k dispozici ještě stupně Ambition a Black s jedinečným vzhledem.

A Škodovka jistě dobře ví, že by vcelku snadno prodala ještě více aut, než kolik byla výrobní kapacita. Vždyť objednávky nových automobilů musela stopnout již na začátku roku 2022, ač produkce Fabie Combi Tour pokračovala ještě celý rok. To aby se stihly pokrýt všechny již zadané objednávky. „Konec výroby tohoto modelu proběhl na konci roku 2022. Model Fabia Combi a Fabia Combi Tour je dnes dostupný v podobě skladových vozů u autorizovaných prodejců Škoda,“ potvrdila mluvčí českého zastoupení značky Michaela Sklenářová.

Foto: Karel Štochl

Jedinou motorizací rozlučkové edice byl tříválec 1.0 TSI se 70 kW. I tak se po ní jen zaprášilo…

Ceny jdou nahoru

Kdo tedy má o Fabii Combi Tour zájem, ten musí bedlivě sledovat nabídku jednotlivých prodejců. Narazit na rozlučkovou edici není zas až tak těžké, jen na serveru SAuto najdeme takových aut na několik desítek. Jenže sympatický ceník vozu je platný k úvodu roku 2022 a nepřekvapí tedy, že inzerované kousky jsou často dražší, než byla původní ceníková cena. A někdy opravdu výrazně.

Fabia Combi Tour v provedení Black stála jako nová 409 900 Kč s manuální převodovkou, respektive 449 900 Kč s automatem. Dodnes mají prodejci ve skladových zásobách i zcela nové vozy, které ještě zdobí ochranné přepravní fólie. Jenže za auto nechtějí lehce nad čtyři sta tisíc korun, ale 460, 470, 480 tisíc… rekordmanem je zbrusu nový kombík za 497 900 Kč! A to se pořád bavíme o autě s manuálem.

Jasně, s cenami od uvedení rozlučkového kombíku značně zamávala ekonomická krize i inflace, přesto takový nárůst může leckoho šokovat. I tak nám ale něco říká, že se po poslední hrstce aut jen zapráší.

Načítám