Článek
Ve škodováckém závodě MB I, kde se vyrábějí modely Octavia a Enyaq, budou od úterý do pátku jen ranní směny. „Stejně tak to bude ve svařovně MB I, kde se navíc pojede noční z pondělí na úterý a čtvrteční odpolední v omezeném režimu,“ uvedl týdeník. Pracovníci v lakovně MB B pak budou mít tento týden jen ranní směny v úterý, středu a čtvrtek, úterní bude navíc v omezeném režimu.
V závodě MB II, kde se vyrábějí modely Fabia, Scala a Kamiq, odpadly všechny tři dnešní směny, ve zbytku týdne bude fungovat normálně. Dnešní směny zrušili také v lakovně MB A, zbytek týdne bude v omezeném režimu.
Směny se ruší rovněž ve Vrchlabí ve dvacetisměnném režimu na montáži převodovek a obrábění. Výroba se tam zastaví ve čtvrtek v 18:00 a začne znovu v pondělí 6. února v 18:00. Na některých dalších pracovištích, například v kalírně, budou některé směny v omezeném režimu.
„Odbory KOVO pro dotčené zaměstnance opět vyjednaly náhradu ve výši 80 procent průměrné mzdy, tedy cca denní výdělek,“ dodal týdeník.
Tuzemské automobilky masivní zastavování výroby na týdny nebo dokonce měsíce znají z krizového roku 2008. V kolínské automobilce Toyota je poslední směna naplánovaná na úterý. Celková doba odstávky není známá, ale měla by to být větší část úterý. Chybí komponenty do obou modelů, které momentálně v Kolíně vyrábí, a to Aygo a Yaris.