Článek
Opel novou Fronteru popisuje jako „stylové, prostorné a flexibilní SUV“, které má zaujmout „drsnou interpretací odvážné a ryzí designové filozofie značky“. Vůz dostal jednolitou černou masku, na niž plynule navazují Eco LED světlomety, nechybí nové logo automobilky a zajímavý je také masivní C-sloupek karoserie. Za zmínku stojí i výrazné podběhy kol.
Uvnitř prý Frontera nabídne kombinaci promyšleného designu s praktičností. Kabině dominuje digitální kokpit Opel Pure Panel s dvojicí 10palcových displejů. Všimněte si také zvláštně tvarovaného volantu.
Pokud ovšem při řízení dáváte přednost používání vlastního mobilního zařízení před infotainmentem zabudovaným ve voze, Opel vám nabídne takzvanou stanici pro chytré telefony. Po připojení k ní prostřednictvím aplikace se stane ovládacím panelem infotainmentu právě telefon, který navíc dokáže spolupracovat i s tlačítky na volantu.
Opel pro novou Fronteru přichystal přední sedadla s konstrukcí Intelli-Seat, která snižují nežádoucí tlak na kostrč, a tak údajně garantují větší pohodlí i při dlouhých cestách po dálnici. Výbava dále může zahrnovat například chlazené bezdrátové nabíjení mobilních zařízení, dva USB porty pro přední cestující a dalšími dva ve druhé řadě sedadel. Větší zařízení, která by se za normálních okolností ani do kabiny dobře nevešla (například tablety), lze bezpečně uložit do středové konzoly, a to díky pružnému popruhu, který je bezpečně drží na místě.
Začalo to v devadesátkách
První generace Opelu Frontera se představila počátkem devadesátých let, Němci SUV na rámovém podvozku stavěli ve spolupráci s Isuzu. Nabídka motorů byla vcelku pestrá, vedle nespočtu benzinových a naftových čtyřválců nabízel model také 3,2litrový zážehový šestiválec s výkonem 205 koňských sil.
Časem doplnila nabídku třídveřová verze Sport, modernizace přinesla vinuté pružiny a silnější brzdy. Od roku 1998 se prodávala druhá generace (rovněž v kratším třídveřovém provedení), která se s automobilovým trhem rozloučila před dvaceti lety. A nástupce se dočká až nyní.
Další otevřené úložné prostory v kabině (s pryžovým obložením zabraňujícím drnčení a klouzání) pojmou každodenní zavazadla. Cestující ve druhé řadě mohou využít integrované kapsy na smartphony v zadních opěrkách předních sedadel.
A co zavazadlový prostor? Základní objem překračuje 460 litrů, po sklopení zadních sedadel se přepravní kapacita zvýší až na 1 600 litrů. Opel vyzdvihuje také asymetricky dělenou zadní lavici v poměru 60 : 40, dvojitou podlahu zavazadlového prostoru a nosnost střechy přes 200 kilogramů.
Dobrou zprávou je, že se nepotvrzují spekulace o výhradně elektrickém pohonu. Ten samozřejmě v nabídce chybět nebude, Opel ale současně zmiňuje „vysoce účinné hybridní systémy se 48voltovou technologií“. Automobilka ještě zdůrazňuje, že inženýři v Rüsselsheimu věnovali velkou pozornost typickým jízdním vlastnostem Opelu. Na podrobnosti a technické údaje si ale ještě budeme muset počkat.