Článek
Novinka jménem Renault Rafale je velkou stylovkou, těžko byste v dnešní nabídce značky hledali extravagantnější auto. Ale kam jej vlastně zařadit? S délkou 4 710 mm a rozvorem 2 740 mm patří do segmentu Škody Octavia (již dokonce nepatrně přerůstá) a spol. V útrobách pak najdeme vždy nějakou formu elektrifikace – hybrid nebo plug-in hybrid.
Verze do zásuvky dorazí později, zatím je k mání hybridní pohon kombinující tříválcovou dvanáctistovku, elektromotor a startér-generátor. Dohromady produkují 200 koní, které auto rozpohybují na stovku za 8,9 sekundy. Předností vozu má být ale především spotřeba, tabulky hovoří o kombinovaném odběru 4,7 l / 100 km. Shodný pohon dnes Renault nabízí v modelech Austral nebo Espace.
Rafale přijíždí na český trh ve dvou výbavových stupních a startuje na částce 999 000 Kč. Za alternativu k Octavii (byť hybridní) se to na první pohled může zdát celkem dost, jenže už základní provedení Techno je napěchované výbavou. Dostává třeba 20″ kola z lehkých slitin, adaptivní LED světlomety, parkovací senzory a zadní kameru, multimédia od Googlu s navigací, digitální přístrojový štít, dvouzónovou automatickou klimatizaci či handsfree kartu.
Vyšší verze inspirovaná sportovní značkou Alpine stojí 1 099 000 Kč a dostává specifický design obouvaných dvacítek, elektricky ovládané víko zavazadelníku, syntetickou kůži s dekorem Alcantara, sledování mrtvého úhlu či právě onen systém 4Control advanced. Komu by to nestačilo, může si připlatit 37 000 Kč za panoramatické stření okno s elektronicky nastavitelnou průhledností (nepotřebuje tedy roletku). Za dalších čtyřiadvacet tisíc lze mít prémiové audio Harman Kardon.
Nové Rafale začneme na českých cestách potkávat ještě letos. Do konce roku by se měla představit také plug-in hybridní varianta. Zatím víme, že verze do zásuvky nabídne systémový výkon 300 koňských sil a systém 4Conrol bude kombinovat s pohonem všech kol! Tady ale jistojistě můžeme očekávat cenovku podstatně vyšší.