Článek
Pokud jde o důvody výjezdů silničních andělů strážných, web Svolávačky.cz s odkazem na ADAC informuje, že nejčastější příčinou poruch v loňském roce byla (jako již tradičně) startovací baterie, která způsobila 44,1 % všech výjezdů. Následuje závada na motoru a jeho řídicích systémech (22,8 %), problémy s elektrickými systémy a osvětlením (10,5 %) nebo systémy zámků (7,1 %).
Němci porovnali také počet závad u spalovacích a elektrických aut. Elektromobily nově registrované v roce 2021 měly v průměru pouze 2,8 závady na 1 000 automobilů, zatímco u spalováků to bylo 6,4 závady.
Jak to funguje?
Index spolehlivosti ADAC pro rok 2024 hodnotí 156 modelů zhruba dvaceti automobilových značek ve věku od tří do deseti let, kterých bylo v Německu zaregistrováno alespoň sedm tisíc kusů mezi lety 2014 až 2021. Index se vypočítává z počtu výjezdů „žlutých andělů“ na 1 000 registrovaných vozidel. Celkem jich loni bylo přes 3,5 milionu a o 117 560 více než o rok dříve. To už je slušný vzorek!
Ale pojďme na konkrétní modely. Magazín Svolávačky.cz do tabulky dvaadvaceti nejméně spolehlivých aut vybral vozy, u kterých byla alespoň v jednom roce zaznamenána velmi vysoká pravděpodobnost závady na silnici. To jsou ty, které mají v tabulce níže červené označení.
A jak můžete vidět, u některých modelů se červená obzvlášť často. Nepříliš lichotivý je výsledek pro Toyoty C-HR a RAV4, Opel Insignia nebo třeba Fiat Ducato. Za rámeček si výsledky nedají ani automobilky Ford a Renault, u kterých sice červených políček není tolik, ale zase mají v tabulce nejméně spolehlivých vozů hned pět modelů.
„U vozů s mnoha modelovými roky v zeleném hodnocení je nižší riziko, že budou zdrojem problémů, zatímco u aut v červeném hodnocení je třeba být při výběru opatrný. Index spolehlivosti je ale třeba chápat pouze jako vodítko, kvalita vozu se může od statistického hodnocení lišit – v pozitivním i negativním smyslu,“ dodává web Svolávačky.cz. Kompletní přehled po jednotlivých segmentech (včetně těch spolehlivých kousků) najdete na jejich stránkách.