Hlavní obsah

Takto vypadá nová dacia s „cenou od“ bez jediného příplatku. Pár let dozadu byste si mysleli, že si dělá legraci

Foto: Dacia

Dacia Bigster nám včera prozradila kompletní český ceník. Ruku v ruce s tím přišlo také spuštění konfigurátoru, takže už víme, jak vypadá základní varianta s „cenou od“.

Článek

Plecháče, nelakované nárazníky a vybydlený interiér. Něco takového si asi představíte, když se řekne dacia v základu. Ještě pár let dozadu to vážně platilo, nové vlajkové SUV Bigster je ale docela jiná písnička. Už základní výbava Essential je slušně zařízená, o to víc potěší příznivá základní cenovka 549 000 Kč.

Za tyto peníze dostanete přesně to auto, které si můžete prohlédnout na snímcích. Je to Bigster v nemetalické bílé barvě na sedmnáctipalcových kolech z lehkých slitin. Jasně, není to úplně kousek na plakáty zdobící chlapecké pokojíčky, ostudu svému rodu ale rozhodně nedělá.

Už v základu najdeme 7″ digitální přístrojový štít nebo desetipalcovou obrazovku multimédií se čtveřicí reproduktorů a zrcadlením chytrého telefonu. Dále pak zadní parkovací senzory a kameru, tempomat s omezovačem rychlosti, manuální klimatizaci či LED hlavní světlomety (dálková světla jsou halogenová). No schválně, dovedete si představit, že by Dacia takhle vybavené auto prodávala pár let dozadu jako základ?

Foto: Dacia

Velká obrazovka uprostřed je pro Bigster standardem.

Za necelých 550 tisíc je to muziky víc než dost. Samozřejmě můžete postupovat ceníkem dál výbavami Expression (od 575 000 Kč), Journey a Extreme (od 625 000 Kč), kterým jsme se ostatně věnovali v našem dřívějším článku.

Základní motorizaci představuje mild-hybrid s označením TCe 140. Tříválci s objemem 1,2 litru pomáhá drobný elektrifikovaný pomocník se 48V sítí, výsledkem je výkon 140 koňských sil a 230 newtonmetrů točivého momentu. Stovku dá auto za 9,8 sekundy a maximální rychlost vás elektronicky utne na 180 km/h.

Obdobně koncipovaná, jen o deset koníků slabší je čtyřkolka TCe 130, velký zájem se očekává rovněž o Eco-G, tedy 140koňový tříválec kombinující benzin a LPG. Jeho velkou výhodou má být možnost dojezdu až 1 300 kilometrů bez zastavení. Kdo by chtěl čtyřválec a automat, ten musí sáhnout po pomyslném vrcholu v podobě 1,8litrového full-hybridu s výkonem 156 koní a normovanou spotřebou 4,7 litru. Hybrid je ale k mání až od druhého výbavového stupně a je logicky nejdražší, startuje na 665 000 Kč.

Nový Bigster si už můžete objednávat, první kousky se na českých cestách objeví během jara letošního roku. A co vy? Uspokojil by vás základ, nebo byste dali přednost vybavenější verzi?

Načítám