Článek
Plecháče, nelakované nárazníky a vybydlený interiér. Něco takového si asi představíte, když se řekne dacia v základu. Ještě pár let dozadu to vážně platilo, nové vlajkové SUV Bigster je ale docela jiná písnička. Už základní výbava Essential je slušně zařízená, o to víc potěší příznivá základní cenovka 549 000 Kč.
Za tyto peníze dostanete přesně to auto, které si můžete prohlédnout na snímcích. Je to Bigster v nemetalické bílé barvě na sedmnáctipalcových kolech z lehkých slitin. Jasně, není to úplně kousek na plakáty zdobící chlapecké pokojíčky, ostudu svému rodu ale rozhodně nedělá.
Už v základu najdeme 7″ digitální přístrojový štít nebo desetipalcovou obrazovku multimédií se čtveřicí reproduktorů a zrcadlením chytrého telefonu. Dále pak zadní parkovací senzory a kameru, tempomat s omezovačem rychlosti, manuální klimatizaci či LED hlavní světlomety (dálková světla jsou halogenová). No schválně, dovedete si představit, že by Dacia takhle vybavené auto prodávala pár let dozadu jako základ?
Za necelých 550 tisíc je to muziky víc než dost. Samozřejmě můžete postupovat ceníkem dál výbavami Expression (od 575 000 Kč), Journey a Extreme (od 625 000 Kč), kterým jsme se ostatně věnovali v našem dřívějším článku.
Základní motorizaci představuje mild-hybrid s označením TCe 140. Tříválci s objemem 1,2 litru pomáhá drobný elektrifikovaný pomocník se 48V sítí, výsledkem je výkon 140 koňských sil a 230 newtonmetrů točivého momentu. Stovku dá auto za 9,8 sekundy a maximální rychlost vás elektronicky utne na 180 km/h.
Obdobně koncipovaná, jen o deset koníků slabší je čtyřkolka TCe 130, velký zájem se očekává rovněž o Eco-G, tedy 140koňový tříválec kombinující benzin a LPG. Jeho velkou výhodou má být možnost dojezdu až 1 300 kilometrů bez zastavení. Kdo by chtěl čtyřválec a automat, ten musí sáhnout po pomyslném vrcholu v podobě 1,8litrového full-hybridu s výkonem 156 koní a normovanou spotřebou 4,7 litru. Hybrid je ale k mání až od druhého výbavového stupně a je logicky nejdražší, startuje na 665 000 Kč.
Nový Bigster si už můžete objednávat, první kousky se na českých cestách objeví během jara letošního roku. A co vy? Uspokojil by vás základ, nebo byste dali přednost vybavenější verzi?