Hlavní obsah

Když vám 700 koní Fordu F-150 Raptor R nestačí, Hennessey vám jich nadělí rovnou 1 000!

Foto: Hennessey

Hennessey VelociRaptor 1000 je taková šílenost, až je vlastně skvělý – 1 000 koní v terénním pickupu už zní dost zajímavě

John Hennessey a jeho tým jsou dnes už poměrně známá firma a jak víme, svoji reputaci založili zejména na tom, že slova jako „dost“, „dostatek“ nebo „příliš“ jsou v jejich slovníku striktně zakázána. Výkonu se zkrátka meze nekladou – a výjimkou není ani Ford F-150.

Článek

Výkonu není nikdy dost. Tak nějak by se velmi stručně dala shrnout filozofie firmy Hennessey Performance. Jistě nejsme daleko od pravdy, neboť monstra o výkonech 1 000 koní (a mnohdy i více) tu nejsou ničím výjimečným.

Foto: Hennessey

Nechává vás 700 koní ve standardním Raptoru R chladnými? Řešení nabízí texaská firma Hennessey Performance, jejich VelociRaptor dává plných 1 000 koní

Nejnovějším výtvorem Johna Hennesseyho a jeho týmu z texaského Sealy je tento Ford F-150 Raptor R, dosud nejzběsilejší verze posilněného pick-upu od automobilky Ford. Raptor R totiž už v základu dává výkon drtivých 700 koní a 867 Nm – což jsou přirozeně hodnoty, nad kterými lidé od Hennessey jen znuděně zívnou.

Ford F-150 Raptor R pohání motor ze sporťáku Shelby GT500, kterému se šílenci od Hennessey nedávno také podívali „na zoubek“. V tomto případě se však drželi (trochu) zkrátka a místo 1 200 koní v jejich zdivočelém Mustangu Shelby GT500 „Venom“ se díky terénní povaze Fordu F-150 spokojili s výkonem celkem ucházejících 1 000 koní.

1 000 koní a 1 152 Nm točivého momentu – to znamená nárůst výkonu o nějakých 40 % v porovnání s originálním Raptorem R, který sám o sobě není žádný lenoch. Je to díky tomu, že 5,2l kompresorový V8 dostal mnohem větší kompresor, nové vstřiky, výkonnější palivovou soustavu, nové sací a výfukové potrubí a navrch k tomu přibyla ještě nová kalibrace řídicí jednotky motoru.

„Náš nový VelociRaptoR 1000 citelně zvedá laťku v oblasti surového výkonu,“ neskrývá nadšení zakladatel a výkonný ředitel firmy John Hennessey. „Přidejte si tento impozantní výkon k charakteristickému vytí kompresoru a nezapomenutelnému zvuku našeho unikátního V8 s křížovou klikovou hřídelí a výsledkem je jednoduše nepřekonatelná kombinace.“

Ford udává už u původního Fordu F-150 Raptor R kombinovanou (!) spotřebu jen těsně pod 20 litry na sto kilometrů – těžko hádat, kolik to bude s výkonem zvýšeným o plných 300 koní. Technicky příbuzný Mustang Hennessey GT500 Venom se prodával za 3,5 milionu korun, v tomto případě očekávejme cenu začínající cca na částce 3 miliony (přece jen má nižší výkon). Objednávky začne úpravce přijímat už začátkem roku 2023.

Načítám