Článek
Americký tým Haas se momentálně „těší“ možná větší publicitě, než by si sám přál. Důvod je jasný – závodní tým se poměrně rychle obrátil zády k jednomu ze svých hlavních sponzorů, společnosti Uralkali. Firma Uralkali, ruský výrobce hnojiv, patří Dmitriji Mazepinovi, otci závodníka Nikity Mazepina. Bylo tedy patrně jen otázkou času, kdy Haas rozváže pracovní poměr také s 23letým ruským jezdcem.
Haas F1 Team se vyjádřil jasně, a to mimo jiné i na svých sociálních sítích. „Haas F1 Team se rozhodl s okamžitou platností ukončit partnerství se společností Uralkali a zároveň i kontrakt jezdce Nikity Mazepina. Stejně jako zbytek komunity Formule 1, i tým Haas je zaskočen a zarmoucen [ruskou] invazí na Ukrajinu a doufá v rychlé a mírové řešení tohoto konfliktu.“
Haas tedy kromě hledání nového předního sponzora musel řešit další trn v patě – nového stájového kolegu pro nadějného Micka Schumachera, syna sedminásobného šampiona Michaela Schumacera. A jelikož se stáj s bývalým jezdcem Kevinem Magnussenem rozloučila v dobrém, rozhodl se týmový boss Guenther Steiner zvednout telefon a zavolat starému známému.
Magnussen a Steiner evidentně našli společnou řeč, neboť na oficiálních stránkách Formule 1 a sociálních sítích týmu Haas se objevilo prohlášení, že tento dánský chlapík s přezdívkou „K-Mag“ je zpět.
Jak dlouho Magnussen u Haasu vydrží? Bude smlouva platit jen pro sezonu 2022 nebo déle? V tomto mají u Haasu zcela jasno – tým s Dánem podepsal víceletý kontrakt, takže o práci má Magnussen na pár let dopředu postaráno. Jak dlouho přesně bude smlouva trvat, zatím ale tým Haas neprozradil.
29letý Magnussen však v průběhu roku 2021 nezahálel – své místo našel v americkém seriálu IMSA Sports Car Championship u týmu Chip Ganassi Racing. Během tohoto poměrně krátkého angažmá se mu podařilo celkem pětkrát umístit „na bedně“, z toho jednou dokonce vyhrál, takže závodění jistě nezapomněl.
Kromě toho si vyzkoušel vytrvalostní závody v podobě slavného klání 24 hodin Le Mans ve třídě LMP2 po boku svého otce Jana Magnussena. Na okruhu Road America pak usedl do monopostu třídy IndyCar za tým Arrow Mclaren SP.
Magnussen tedy ve Formuli 1 rozhodně není žádný nováček – ba naopak, patří k ostříleným mazákům. Na svém kontě má celkem 119 startů a poprvé v F1 startoval na Velké ceně Austrálie v roce 2014 za britský tým McLaren – tehdy se umístil na vynikajícím druhém místě.
Rodák z dánského Roskilde potom krátce přestoupil k týmu Renault, načež v roce 2017 nastoupil ke svému teď už staronovému zaměstnavateli, americkému týmu Haas. Během tohoto období podával poměrně konzistentní výkony, ale kýžené umístění „na bedně“ mu vždy těsně uteklo – například na VC Bahrajnu nebo VC Rakouska v roce 2018. Svůj prozatím poslední start ve Formuli 1 si odjel na VC Abú Zabí v roce 2020.
„Byl jsem pochopitelně velmi překvapen nabídkou od týmu Haas,“ prohlásil Magnussen. „Stejnou měrou jsem však nadšený. Možnost vrátit se do F1 v týmu, který velice dobře znám, byla velmi lákavá.“ Dánský jezdec usedne do monopostu Haas VF-22 už při prvním předsezonním testování v Bahrajnu, které bude probíhat od 10. do 12. března.