Hlavní obsah

„K-Mag“ je zpět! Dánský jezdec Magnussen hlásí návrat do Formule 1, vystřídá Rusa Mazepina

Foto: Formula 1

Dánský pilot Kevin Magnussen opráší kombinézu – díky udržování dobrých vztahů a množství zkušeností byl podle šéfa Haasu Steinera jasnou volbou. Do monopostu VF-22 usedne už při předsezonním testování v Bahrajnu

Aktuální situace ve světě se dotýká nás všech, a tak je evidentní, že výjimkou není automobilový průmysl. Ovšem málokdo by čekal, že se promítne také do světa sportu, a to rovnou do takzvané královny motorsportu – Formule 1. Zásadní změna se týká amerického týmu Haas, který přivítal staronového jezdce Kevina Magnussena.

Článek

Americký tým Haas se momentálně „těší“ možná větší publicitě, než by si sám přál. Důvod je jasný – závodní tým se poměrně rychle obrátil zády k jednomu ze svých hlavních sponzorů, společnosti Uralkali. Firma Uralkali, ruský výrobce hnojiv, patří Dmitriji Mazepinovi, otci závodníka Nikity Mazepina. Bylo tedy patrně jen otázkou času, kdy Haas rozváže pracovní poměr také s 23letým ruským jezdcem.

Foto: Haas F1 Team

Tým Haas poměrně rychle zareagoval na ukončení smlouvy se sponzorem Uralkali – nevyhnutelným krokem bylo odstranění log sponzora a s tím spojených ruských národních barev

Haas F1 Team se vyjádřil jasně, a to mimo jiné i na svých sociálních sítích. „Haas F1 Team se rozhodl s okamžitou platností ukončit partnerství se společností Uralkali a zároveň i kontrakt jezdce Nikity Mazepina. Stejně jako zbytek komunity Formule 1, i tým Haas je zaskočen a zarmoucen [ruskou] invazí na Ukrajinu a doufá v rychlé a mírové řešení tohoto konfliktu.“

Haas tedy kromě hledání nového předního sponzora musel řešit další trn v patě – nového stájového kolegu pro nadějného Micka Schumachera, syna sedminásobného šampiona Michaela Schumacera. A jelikož se stáj s bývalým jezdcem Kevinem Magnussenem rozloučila v dobrém, rozhodl se týmový boss Guenther Steiner zvednout telefon a zavolat starému známému.

Magnussen a Steiner evidentně našli společnou řeč, neboť na oficiálních stránkách Formule 1 a sociálních sítích týmu Haas se objevilo prohlášení, že tento dánský chlapík s přezdívkou „K-Mag“ je zpět.

Foto: Formula 1

„Jsem potěšen, že mohu Kevina Magnussena přivítat zpět v týmu Haas F1,“ prohlásil týmový boss Guenther Steiner (vpravo). „Vzhledem k jeho bohatým zkušenostem byl pro nás Kevin jasnou volbou a klíčovým komponentem pro správné fungování týmu,“ dodal

Jak dlouho Magnussen u Haasu vydrží? Bude smlouva platit jen pro sezonu 2022 nebo déle? V tomto mají u Haasu zcela jasno – tým s Dánem podepsal víceletý kontrakt, takže o práci má Magnussen na pár let dopředu postaráno. Jak dlouho přesně bude smlouva trvat, zatím ale tým Haas neprozradil.

29letý Magnussen však v průběhu roku 2021 nezahálel – své místo našel v americkém seriálu IMSA Sports Car Championship u týmu Chip Ganassi Racing. Během tohoto poměrně krátkého angažmá se mu podařilo celkem pětkrát umístit „na bedně“, z toho jednou dokonce vyhrál, takže závodění jistě nezapomněl.

Foto: Haas F1 Team

Kevin Magnussen se v paddocku těšil poměrně vřelému přivítání – kromě mexického jezdce Sergia Pereze jej přišel pozdravit i španělský jezdec Ferrari Carlos Sainz ml. (vpravo)

Kromě toho si vyzkoušel vytrvalostní závody v podobě slavného klání 24 hodin Le Mans ve třídě LMP2 po boku svého otce Jana Magnussena. Na okruhu Road America pak usedl do monopostu třídy IndyCar za tým Arrow Mclaren SP.

Magnussen tedy ve Formuli 1 rozhodně není žádný nováček – ba naopak, patří k ostříleným mazákům. Na svém kontě má celkem 119 startů a poprvé v F1 startoval na Velké ceně Austrálie v roce 2014 za britský tým McLaren – tehdy se umístil na vynikajícím druhém místě.

Rodák z dánského Roskilde potom krátce přestoupil k týmu Renault, načež v roce 2017 nastoupil ke svému teď už staronovému zaměstnavateli, americkému týmu Haas. Během tohoto období podával poměrně konzistentní výkony, ale kýžené umístění „na bedně“ mu vždy těsně uteklo – například na VC Bahrajnu nebo VC Rakouska v roce 2018. Svůj prozatím poslední start ve Formuli 1 si odjel na VC Abú Zabí v roce 2020.

„Byl jsem pochopitelně velmi překvapen nabídkou od týmu Haas,“ prohlásil Magnussen. „Stejnou měrou jsem však nadšený. Možnost vrátit se do F1 v týmu, který velice dobře znám, byla velmi lákavá.“ Dánský jezdec usedne do monopostu Haas VF-22 už při prvním předsezonním testování v Bahrajnu, které bude probíhat od 10. do 12. března.

Související témata:
Kevin Magnussen
Načítám