Článek
Honda na evropském trhu nabízí dvě SUV – městské HR-V a větší model CR-V. A přesně do této mezery by měla zapadnout novinka v podobě ZR-V. Stejně jako oba již nabízené sportovně-užitkové modely bude mít hybridní pohon e:HEV.
Tento pohon Honda používá například v modelu Jazz nebo HR-V. Základem je zážehový atmosférický čtyřválec i-VTEC o objemu 1,5 litru, který spolupracuje s dvěma elektromotory – první o výkonu 70 kW funguje jako generátor a druhý (80 kW) je zde coby trakční motor.
Kombinovaný točivý moment (spalovací plus elektromotor) má hodnotu v případě obou zmiňovaných modelů 253 newtonmetrů. Poháněná jsou vždy přední kola. Patrně je zbytečné zmiňovat, že coby převodovka je zde vždy automatické bezestupňové CVT.
Abychom vám o novince přinesli co nejvíce informací, kontaktovali jsme i mluvčího českého zastoupení Hondy Petra Hubáčka. Ani ten nám ale další detaily o vozu nesdělil. Nezbývá než počkat, samotný prodej by měl být zahájen ve třetím čtvrtletí roku 2023. Ve stejném roce by japonská automobilka podle zákulisních informací měla uvést i novou generaci CR-V.
Vzhled nové ZR-V ale možná nebude za pár dnů tajemstvím, protože ještě v květnu by se měla ukázat čínská verze zmiňovaného modelu. Bude ji sice pohánět spalovací motor, ale vzhled by měl být totožný s verzí pro evropské trhy.